Forbes Israel Logo
לגו - מהדורת חודש הגאווה. צילום: Lego
לגו - מהדורת חודש הגאווה. צילום: Lego

כל אחד מיוחד: המהדורה החדשה של לגו לציון חודש הגאווה

יצרנית משחקי ההרכבה הפופולריים הוציאה מארז חדש הכולל 346 דמויות נטולות מגדר בכל צבעי הקשת. בחברה מסרו: "גאים לקחת חלק בקהילה"

חברת לגו הודיעה על השקת מהדורה החורטת על דגלה גיוון מגדרי ונושאת את השם Everyone is Awesone, הכוללת לא פחות מ-346 דמויות וחלקים הצבועים בשלל צבעי הקשת, במחווה לדגל הגאווה. המארז המיוחד הושק לרגל חודש הגאווה שחל בחודש יוני והחל היום.

בחברה אמרו כי הדמויות צבועות בצבעים שונים במטרה להעניק ייצוג שווה לקהילות שונות. כך למשל קהילת הטרנס מיוצגת על ידי דמויות בצבעי תכלת, ורוד, לבן וסגול. לצד הבידול בצבעים, בלגו בחרו לייצר את כלל הדמויות נטולות מגדר.

מייצגים את כל הקהילות. מהדורת הלהטב"ק של לגו. צילום: Lego.
"חוגגים את האישיות של כולם"

מאחורי המהדורה המיוחדת עומד סגן נשיא מחלקת העיצוב של לגו מתיו אשטון: "כולם מיוחדים ולכן רציתי לייצר מודל שמסמל את תפיסת העולם הזו. המטרה היא לחגוג את האישיות של כל אחד ואחת, לא משנה איך הם מזהים את עצמם ואת מי הם אוהבים".

"יותר הכלה והבנה בעולם שלנו יהפכו אותו למקום טוב יותר בו נוכל להרגיש חופשיים להתנהג יותר כמו עצמנו. המארז הזה מראה שאכפת לנו כחברה ושאנחנו באמת ובתמים מאמינים בייחודיות של כל אחד", הוסיף.

מתיו אשטון סגן נשיא מחלקת העיצוב של לגו: "גאים לקחת חלק מהקהילה"
אג'נדה חברתית מובהקת

המהדורה התקבלה בחיבוק גדול בקרב חובבי לגו ברחבי העולם, צעירים ומבוגרים כאחד. "אנחנו ברי מזל וגאים לקחת חלק בקהילה ולבוא במגע ישיר עם הקולגות שלנו ועם המעריצים שלנו. זו הזדמנות עבורנו להודות לקהילה עבור ההשראה שהם מעניקים לנו", סיכם אשטון.

חברת לגו מתהדרת בשנים האחרונות באג'נדה מכילה והיא מחויבת ליצירת סביבות עבודה מגוונות. בנוסף, היא מנהיגה לא מעט שיתופי פעולה עם ארגוני זכויות וארגוני צדקה שונים ותומכת בהעסקת עובדים שמזהים את עצמם כחלק מקהילת הלהטב"ק.

מחיר המארז עומד על כ-35 דולר והוא זמין לרכישה בחנויות הרשת ברחבי העולם וגם באתר האינטרנט הרשמי של החברה.

בחירתה של לגו היא חלק ממגמה עולמית שהולכת וצוברת תאוצה בקרב יצרניות המשחקים הגדולות שמאמצות בשנים האחרונות רעיונות עיצוביים רלוונטיים וערים יותר לשיח הציבורי המשתנה.

כך למשל חברת Mattel העומדת מאחורי בובות ברבי האהובות השיקה בשנה שעברה קולקציה שהפכה למדוברת במיוחד וכללה בובות בעלות גווני עור, סוגי גוף וצבעי שיער שונים, לרבות בובה שצבע הגוף שלה מדמה תסמונת ויטיליגו שגורמת להופעת כתמים בעלי גוונים שונים על העור. בנוסף, בשנת 2019 השיקה Mattel ליין מוצרים דומה לזה של לגו, המכיל בובות נטולות מגדר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.