Forbes Israel Logo

מהו השכר שהפך את טום קרוז לשחקן המרוויח ביותר בעולם?

על פי חישוב פורבס, טום קרוז הרוויח 75 מיליון דולר בין מאי 2011 למאי 2012, ובכך הפך רשמית לשחקן שמרוויח הכי הרבה כסף בהוליווד, ולפיכך מן הסתם בעולם כולו. הכסף הזה ישחק תפקיד חשוב בהליכי הגירושין שקרוז עובר כעת, בהתחשב בעובדה שזוגתו קייטי הולמס תבקש משמורת בלעדית על סורי, ביתם המשותפת.

צפו בדירוג המלא: 10 השחקנים המרוויחים ביותר בעולם

ילדה יקרה. משפחת קרוז בהרכב מלא | צילום: רויטרס

כרגע, לפחות מקצועית, קרוז נמצא על פסגת העולם. סרטו 'משימה בלתי אפשרית 4: קוד הצללים' הרוויח סכום עצום של 700 מיליון דולר ברחבי העולם, והעניק לקרוז גם נתח שמן מתוך זה. גם סרט המדע בדיוני "אובליביון" בכיכובו, העתיד לצאת באפריל, הכניס לכיסו סכום עתק. יש לצפות שיעשה הרבה כדי לשמור את פרשיית הגירושין שלו בטונים שקטים, ידידותיים ונטולי כותרות.

700 מיליון דולר רווחים לסרט – ונתח שמן לכוכב. קרוז בבכורת 'משימה בלתי אפשרית 4' בלונדון | צילום: רויטרס

זה לא קל. גירושי הזוג הנוצץ והמוזר של עיר הסרטים המעלים שאלות רבות: עם מי תישאר ביתם המשותפת סורי? האם כת הסיינטולוגיה אשמה בפרידה? למה קייטי הגישה את הבקשה בניו-יורק ולא בקליפורניה? וכמה כסף היא תקבל?

כמה זה עולה לנו

אז כמה-כמה? בני הזוג חתמו על הסכם ממון לפני נישואיהם, כך שתשלומי מזונות עבור הגירושין כבר מכוסים במסגרתו. אבל הסכמים כאלה כמעט לעולם לא כוללים מזונות עבור עלות אחזקת צאצאים; בניו-יורק, מזונות כאלה מחושבים ע"פ נוסחה – 17% מהכנסותיהם המשותפות של בני הזוג, כשכל אחד תורם את חלקו היחסי. אבל זה לא אומר שהולמס תקבל 9 מיליון דולר בשנה בעצמה – יש מכסה: מעל 400,000$ – זה כבר תלוי לחלוטין בהחלטת השופט.

עדיין, קרוז צפוי להיפגע כלכלית, ואולי גם מבחינת הקריירה שלו. השמועות מתעקשות שהולמס יזמה את הגירושין כדי להרחיק את עצמה ואת ביתה מכת הסיינטולוגיה, מושא התלהבותו של קרוז וגם בעיית יח"צ לא פשוטה עבורו לעיתים קרובות: הקרטועים בקריירה שלו לפני 5 שנים נבעו לא רק מקפציתו על הספה של אופרה ווינפרי, אלא גם ואולי בעיקר מראיון תמוה שהעניק למאט לאואר, ובו דיבר על דת הסיינטולוגיה ועל חוסר האמון שהוא רוחש כלפי הפסיכיאטריה ותרופות פסיכיאטריות. אם קרוז ייאלץ לדבר פומבית על הכת שלו שוב, הדבר יוכל לפגוע בקריירה שלו בצורה רצינית.

במקום השני: שניים אוחזין

קרוז הרוויח לא פחות מפי 2 מצמד הכוכבים שהתמקמו מאחוריו ברשימה, במקום השני אותו חלקו בתיקו: ליאונרדו דיקפריו ואדם סנדלר. חישוב פורבס מעלה כי כל אחד מהם גרף 37 מיליון דולרים בין מאי 2011 למאי 2012. והשניים האלה לא יכולים להיות יותר שונים אחד מרעהו: דיקפריו מתמקד בשנים האחרונות בסרטים רציניים לקהל מבוגר, ומקבל הון עתק תמורת השתתפותו בהם. כשזה מצליח, זה מצליח בגדול, כמו "התחלה" מ-2010, שגרף 825 מיליון דולר ברחבי העולם. אבל לא כל סרט של דיקפריו הוא להיט מובטח, כך למשל "ג'יי. אדגר" שלו מן השנה שעברה הרוויח רק 80 מיליון דולר ולא הניב מועמדויות יוקרתיות לאוסקר וכד'. כעת דיקפריו מעתיק עמוד מספר הקריירה של בראד פיט, ומשתתף בתפקיד מדובר ודל תקציב (בינתיים) בסרטו המתקרב של קוונטין טרנטינו "Django Unchained"; אם הסרט יגרוף סכום גדול, גם דיקפריו יתכבד בנתח.

סנדלר הוא הניגוד הגמור, ומתמחה בסרטים שהמבקרים אוהבים לשנוא אבל נתח מסור של קהל חוזר לצפות בהם שוב ושוב. זה לא עזר ל"ג'ייק וג'יל" שלו מ-2011, בו כיכב בתפקיד כפול של תאום ותאומה, בטקס פרסי ה"ראזי" לסרטים הגרועים של השנה, בו התכבד הסרט ב-10 זכיות.

מצד שני זה כן עזר לו לגרוף 150 מיליון דולר. זה לא הספיק אולי לכסות את עלות ההפקה מכרטיסים בקופות, אבל אולפני 'סוני' איזנו את ההשקעה בעזרת תמלוגי די.וי.די וטלוויזיה.הכניסה החזקה השנה לרשימה היא של מארק וולברג; הוא טרם נכנס לרשימת 100 הסלבריטאים החזקים של פורבס שפורסמה בחודש שעבר, אך די בטוח שיהיה בה בשנה הבאה: הוא מככב בהפתעות קופתיות והופך סרטים עם תקציב זעום יחסית לשוברי קופות.     כניסה חזקה. וולברג | צילום: רויטרס

 עוד לצידו ברשימה, שמות 'מסורתיים' כמו וויל סמית' וג'וני דפ, וגם 2 כוכבי סאגת 'דמדומים' החולקים ביניהם את המקום העשירי, טיילור לאוטנר ורוברט פטינסון.

חישוב הרווחים לצורך הדירוג כלל מקדמות, שכר עבודה, משקעים, חסויות ועבודות פרסומיות; עמלות מנהלים וסוכנים, כמו גם הוצאות כרוכות, לא חושבו או נוכו.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן