Forbes Israel Logo

מהיוצר של הדונאט המוזהב: דונאט שעשוי מטקילה ועולה 150 דולר

ביורן דה לה קרוז לא מפסיק להמציא רעיונות אכילים חדשים. תוך כדי שהוא מכוסה באבק של עלי כסף אכילים מנצנצים, הוא מדבר בהתלהבות על היצירה האחרונה שלו – דונאט מרגריטה ורודה מטקילת פטרון פלטינום וכסף שעולה 150 דולר.

דה לה קרוז, אשר מחזיק בבעלות משותפת עם האחים שלו את מסעדת Manila Social Club בוויליאמסבורג, ברוקלין, קיבל את במת הכוכבים האינטרנטית בינואר האחרון כאשר השיק את הדונאט המוזהב והדונאט מקריסטל, כל אחד ב-100 דולר.

כעת, לרגל חגיגות ה-5 במאי (Cinco de Mayo), הוא יוצר קינוח "פלטינום" תוך השראה ממרגריטת השנה של חברת פטרון לשנת 2016. הקוקטייל לא נעשה עם פטרון פלטינום, אבל הדונאט של דה לה קרוז כן, וזה רק אחד הדברים שהופכים אותו למיוחד.

לדברי דה לה קרוז, הוא יתרום את כל הרווחים ממכירת כל אחת מהיחידות בהמדורה המוגבלת של הדונאט לאגודת הסרטן האמריקאית. הוא מתכנן להכין 40 כאלו בכל יום, ולכן מכירה של כולם תגייס מעל ל-28 אלף דולר.

בעוד שהקינוח היוקרתי (והיקר) מכוסה בעלי כסף מחוץ לו, מבפנים הוא צבוע בשחור עם נגיעות ארומטיות ורודות, ומכיל בנוסף מילוי מוס ורוד בטעם ורדים וחתיכות ג'לי שנעשו מטקילה, חלפיניו ולימון.

"אני חושב שזה עובד נהדר משום שהג'לי מטקילה מאוד חזק, וקרם הוורדים מאזן אותו. יש לי עור ברווז", אומר דה לה קרוז בהתרגשות.

דונאט פטרון פלאטינום. בקבוק של הטקילה היוקרתית עולה 240 דולר, והוא מספיק להכנת 12 יחידות | צילום: Manila Social Club

הדונאט מעביר שילוב של טעמים ארומתיים אשר עולה על המתחרה המוזהב שלו מבחינת המורכבות. אך הטעם הזה מגיע יחד עם תגית מחיר. בקבוק פטרון פלטינום עולה כ-240 דולר, ממנו אפשר להכין כ-12 יחידות. דה לה קרוז מעריך כי המרכיבים של כל דונאט עולים בסביבות ה-40 דולר, כולל עלי כותרת של ורדים ועלי כסף. כלומר, זה משאיר רווח של 100 דולר שהולך לאגודת הסרטן האמריקאית.

למרות שטעמי הדונאט קיבלו השראה ממרגריטה שהחברה הכינה כדי לקדם את הטקילה שלה, לדה לה קרוז אין קשר רשמי עם פטרון, והוא לא מרוויח כסף מההשקעה הזו. הוא עצמו שילם על כל הטקילה שבה הוא משתמש בהכנת דונאט הפלטינום, מה שהופך את הדונאט הזה לפרסום חינמי וחיובי עבור החברה.

אז למה כן לשתף פעולה? דה לה קרוז אמר כן כאשר פטרון הגיעה אליו, מאחר והוא גילה כי כך, בהתחברות עם שם מוכר, הוא ימכור יותר דונאטס ויגייס יותר כסף. "אנחנו מדברים על עבודה עם חברה שיש לה מותג מבוסס. אנחנו מדברים על הכוח להגיע לקבוצה נרחבת של אנשים", הוא אומר. "זה אחד מהמצבים בהם כל הצדדים מרוויחים. אני עובד עם מוצר פרימיום, ואני מצליח לגייס מודעות ומימון לנושא שקרוב מאוד למשפחה שלי", הוא מסביר ומתייחס למותו של אביו מסרטן בקיץ האחרון.

ההצלחה הוויראלית של דה לה קרוז במכירת הדונאט המוזהב במחיר של 100 דולר, יצרה את כל סוגי ההזדמנויות. הוא מציין שכאשר Manila Social Club רק נפתחה, הוא פנה לחברות משקאות רבות. אך כאשר מותגים בשולי השוק בלבד היו אלו שחזרו אליו בהתחלה, הוא החליט לקחת צעד אחד אחורה.

אבל עכשיו זה השתנה. "מותג השמפניה Crystal רוצה לעבוד איתנו ולפתוח פופ-אפ ברובע סוהו. אנחנו עכשיו עושים את כל הדבר הזה עם פטרון. זה באמת מצחיק", הוא אומר. כמות הכיסוי התקשורתי עזרה גם היא למסעדה שלו. "אני סוחר אמנות, ולכן כשפתחתי את המסעדה לאף אחד לא היה אכפת", הוא מציין. "שירות ביקורת המסעדות Zagat לא הגיע לדרג אותנו. מישלן מדרג את כולם חוץ מאיתנו. זה בגלל שלא היה אף גוף תקשורת מסביב לנו. עכשיו יש".

דה לה קרוז מוכר בין 12 ל-36 יחידות של דונאט מוזהב בכל שבוע, כאשר ההזמנות עבור דונאט הפלטינום כבר החלו להגיע. הוא עדיין לא נמכר מראש, אבל זה בוודאי יקרה בקרוב. "זה להטוט אוכל, ברור שזה להטוט", הוא מסכם, "אבל לא תוכלו להגיד לי שזה רעיון נוראי עד שלא תטעמו אותו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.