Forbes Israel Logo

מהיר כמו מטוס, זול כמו רכבת: ההייפרלופ הראשון ייחנך עוד השנה

בשנים האחרונות אנחנו מדברים יותר ויותר על המכוניות האוטונומיות ככלי התחבורה של העתיד, כשבינתיים, מתבשלת לה על אש קטנה מהפכת תחבורה אחרת. Hyperloop (הייפרלופ) היא השילוב העתידני בין רכבת למכונית וכאשר היא תתחיל לפעול היא תאפשר לנוסעים להגיע מנקודה לנקודה במהירות של טיסה ובעלות של כרטיס אוטובוס. בשיחה עם Engadget חשף רוב לויד, המנכ"ל החדש של Hyperloop Technologies, מספר פרטים על כלי התחבורה העתידני שהולך ומתקרב אלינו במהירות של 1,200 קמ"ש.

1,200 קמ"ש ישירות ליעד הסופי ובשבריר המחיר

אז קודם כל, מהו אותו Hyperloop, שכבר הוגדר על ידי אלון מאסק כ"הכלאה בין מטוס קונקורד, תותח אלקטרומגנטי ושולחן הוקי-אוויר"? ובכן, בבסיס הרעיון עומד תא נוסעים, מעין קפסולה, שנמצא בתוך צינור רחב מימדים שבו לחץ אוויר נמוך. המתקן שואב את האוויר שנמצא מלפני תא הנוסעים ומשחרר אותו דרך החלק התחתון שלו, כך שתא הנוסעים ינוע קדימה – ללא חיכוך עם הדפנות של הצינור, מה שיקנה לו מהירות רבה תוך צריכה מועטה ביותר של אנרגיה. למעשה, האנרגיה היחידה שתצרוך כל קפסולה היא רק ההתנעה והשיוט בחמשת האחוזים הראשונים של המסלול.

בראיון, חושף מנכ"ל Hyperloop Technologies שככל הנראה נוכל לראות את הטכנולוגיה בפעולה עד סוף השנה במה שהוא מבטיח יהיה רגע מכונן, בדומה לרגע שבו הטיסו האחים רייט בפעם הראשונה את מטוסם. אורכו של הקטע הראשון, שנבנה בפאתי לאס-ווגאס הוא כ-3.6 ק"מ ואם הכל יילך כשורה, עד דצמבר השנה, כבר נראה את המערכת בפעולה.

כל קרון ב-hyperloop יהיה עצמאי לצאת ולהגיע ישירות ליעד הרצוי | צילום:  Hyperloop Technologies

לויד מסביר שבהשוואה לרכבת רגילה, ה-Hyperloop יגיע למהירויות של 1,200 קמ"ש. כך שנסיעה מלוס-אנג'לס לסן-פרנסיסקו תארך כחצי שעה בלבד, בניגוד לשעה וחצי במטוס או ברכבת או 6 שעות ברכב, כשהעלות לנוסע תהיה סביב ה-30 דולר בלבד, גם כן, עלות נמוכה משמעותית מהאלטרנטיבות. עוד נקודה שהעלה לויד היא שבניגוד לקרנות הרכבת ב-Hyperloop יש חופש תנועה אמיתי ולא צריך "למלא" קרונות, לצאת ביחד ולעצור בכל תחנה. כל קרון ב-Hyperloop יהיה עצמאי לצאת ולהגיע ישירות ליעד הרצוי, מבלי להמתין לקרונות אחרים. לויד הקביל את זה לעליה במעלית, שבה אנחנו בוחרים את הקומה ורוצים להגיע ישירות אליה, מבלי לעצור בקומות בדרך.

חוץ מהסעת נוסעים, ל-Hyperloop פוטנציאל עצום גם בשינוע מטענים. במקום שמשאיות יסעו מרחקים עצומים, כדי להגיע לנמל הימי ואז משם לשנע את המטען לרחבי המדינה, ניתן יהיה ליצור "נמלים יבשתיים" מבוססים על ה-Hyperloop, שיהיו הרבה יותר קרובים לערים ולא יתבססו על מוצא לים.

מה לגבי הרגולציה? לויד מסביר שבפני החברה שלו עומד אתגר בדמות הרגולציה. למרות זאת, הוא מאמין שכמו ש-Uber הצליחה למתוח את הגבולות ולעבוד עם רגולטורים וממשלות, כך גם Hyperloop רוצה למתוח את הגבולות, כדי לשפר את חוווית הנסיעה. לדבריו, תעבורה מהירה בטכנולוגיית ה-Hyperloop תשכתב את כל הכללים המוכרים לנו בנוגע למיקומי נדל"ן, כיצד ערים יתפתחו, איפה נחיה ואיפה נעבוד. לבסוף, חשף לויד גם את אחד הפרטים המסקרנים יותר בפרויקט – כלומר, מה עם שירותים? ובכן, על פי המנכ"ל, מדובר באתגר עיצובי מסקרן ו"כמה מהמוחות הטובים ביותר שלנו עובדים על זה".

צפו: כך פועל ה-Hyperloop

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: הצרות של GoPro: המנייה מתרסקת, גל פיטורים בדרך

עוד בגיקטיים: גיוס: Peer5 מגייסת מיליון דולר, כדי שנוכל לראות וידאו בלי 'באפרינג'

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן