Forbes Israel Logo

מהפך: מילדות עגומה באירלנד לניהול של 90 אלף עובדים בעמק הסיליקון

עמק הסיליקון הוא מקום אקלקטי,  אבל אפילו עבור סביבה מגוונת כזו, קרולין דוולינג היא עוף מוזר. דוולינג לא התחנכה באוניברסיטה או בקולג', ואפילו לא גדלה בסביבה הדוחפת להצלחה. למעשה היא החלה את דרכה במקום הנמוך ביותר. היא נולדה באירלנד לאב נהג משאית ואלכוהוליסט, נכנסה להריון כבר בגיל 15 ומעולם לא סיימה תיכון. בתחילה, עבדה כברמנית ועוזרת בית במולדתה, עד שיום אחד החליטה להירשם לקורס מזכירות, מה שהתברר כצעד שהזניק את הקריירה העסקית שלה.

עבודתה הרצינית הראשונה היתה עם חברה אירית קטנה בבעלות חברה יפנית לייצור רכיבים, אך מאותה נקודה היא נעה מהר קדימה עד שהיום, בגיל 46, היא עומדת בראש אגף פתרונות הרשת של חברת Flextronics, הממוקמת בעמק הסיליקון ומציעה שירותי עיצוב, ייצור, והפצה עבור חברות המייצרות ציוד. דוולינג משחקת תפקיד מפתח בין השאר בהכנסת המחשוב הלביש אל השוק. היא מדלגת באופן קבוע בין סן חוזה ומזרח אסיה, מובילה קבוצה בין לאומית המתמקדת בעיצוב, ייצור ושירותים עבור חברות תקשורת, נטוורקינג ואחסון ומנהלת של כ-90 אלף עובדים (מתוך כ-200 אלף בכל החברה). במעמדה הנוכחי, דוולינג ככל הנראה מדורגת בין 10 הנשים המנהלות הכי הרבה עובדים במשק האמריקאי.

דוולינג. מהתחתית אל הפסגה | צילום: אתר החברה

המנהלת המצליחה רגילה לאתגרים, אך האתגר מולו היא ניצבת כעת הוא כנראה הגדול ביותר – לנפח את הונה של Flextronics, שערך המניות שלה ירד ב-80% מאז שנת 2000. היא איבדה את השוק למתחרות קטנות, כמו גם לחברת Foxconn הסינית ונחשבת ליצרנית החוזים האלקטרונים הגדולה בעולם. רווחי החברה ירדו מ-31 מיליארד דולר ב-2008, ל-24 מיליארד בשנה שעברה.

למרות הנתונים העגומים, דוולינג אופטימית ומשליכה את יהבה על תחום המחשוב הלביש. היא מדווחת שחברות כמו נייק, פיביט, וג'וובוון, עושות עובדה טובה עם מוצרים כמו צמידים, שעונים חכמים, ומשקפיים חכמים. "מכיוון שהמוצרים האלה נועדו להיות נלבשים קרוב אל הגוף, אלקטרוניקה גמישה היא המפתח. אלה רכיבים קשים לייצור ויש לנו תהליך מוגן בפטנט בחברה. אני מאמינה שאנחנו מובילים בתחום הזה".

יחד עם זאת, זה לא הולך להיות פשוט. "עיצוב הוא אתגר מרכזי למחשוב הלביש. השעונים החכמים יתקשו להתחרות בעיצוב הרגיש של שעוני יוקרה, שהפכו לפרטי אופנה. משקפיים חכמים הם פריט בולט אפילו יותר והאתגר העיצובי משמעותי יותר גם הוא. אתגרים נוספים הם הארכת חיי הסוללות והתמודדות עם באגים ובעיות פרטיות".

Flextronics צופה שכמות יחידות פרטי המחשוב הלביש במשלוחים יעבור את ה-100 מיליון בשנה ב-2014, ויעבור את ה-300 מיליון בתוך 5 שנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.