חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מומחי ההשקעות חוששים: בורסת יפן תפיל את קרנות הגידור כמו אפל

מנהלי קרנות גידור רבים התקשו בשנים האחרונות לנצח או אפילו לעמוד בקצב של שוק המניות בארה"ב ושווקים אחרים הנחשבים לבנצ'מרקים מולם נמדדות התשואות של הקרנות למשקיעים. הנפילה הגדולה ביפן צפויה להפוך את העניינים לקשים אף יותר עבורם.

מנהלי קרנות גידור רבים הימרו בהרבה מאוד כסף על יפן השנה, בעיקר על מניות יפניות והימורי שורט על הין – מה שהוגדר כ"מסחר אבה", על שמו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה, אשר מקדם מדיניות פיסקלית אגרסיבית בניסיון להחיות את כלכלת יפן אשר נמצאת בקיפאון ארוך.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

משקיעי מקרו מיליארדרים כמו לואיס בייקון והמיליארדר דן לואב השקיעו כספים רבים בבורסות יפן, ונהנו עד כה מהחזרים גבוהים כשהשוק היפני נסק והין צנח ב-2013.


צילום: רויטרס

אך ההיפוך החד של שוק המניות היפני בסוף השבוע האחרון, בו צנחו המדדים המרכזיים ב-7.3%, הוא תזכורת לסיכונים הרבים שכרוכים בהשקעה בשוק היפני. במשך שנים ארוכות נחשבו השקעות שורט על איגרות חוב יפניות כ"השקעת אלמנות", כלומר השקעות בסיכון גדול מאוד, שעלולות לגרום להפסדי עתק. הסיבה המרכזית לצניחת המדדים ביפן הייתה האכזבה מנתוני הייצור שפורסמו בסין באותו היום, אך בשוק החלו לעלות השערות לפיהן השחקנים מאבדים ביטחון בנחישות הבנק המרכזי ביפן והנגיד הרוהיקו קורודה בהמשך המדיניות המוניטרית האגרסיבית לדחיפת הכלכלה המקומית.

ייתכן שמנהלי קרנות הגידור רשמו רווחים מרשימים מהמסחר ביפן, אך בפעם האחרונה שבה קרנות הגידור השקיעו משאבים רבים כל כך במניה אחת והיא קרסה, רבים מהם ספגו הפסדים כבדים.

מניית אפל נחשבה במשך שנים ארוכות להשקעה הפופולרית ביותר עבור קרנות הגידור, ורבים הרוויחו לא מעט כשהמניה טיפסה מעל רף ה-700 דולר. אך משקיעים רבים צפו בתשואות צונחות בחודשים האחרונים, כשהמניה נפלה ל-444 דולר. נכון, היו כאלה שמכרו מוקדם יותר את מניית אפל. אך גם המשקיעים יודעים: שווקים גדולים מאוד, המונעים בעיקר על ידי כסף נזיל המוזרם על ידי הבנקים, יכולים מהר מאוד לשנות כיוון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן