חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מופז: "האוצר שומר רזרבה של 3 מיליארד שקל תחת הסעיף 'שונות'"

"מהיכרותי את התהליכים נראה עוד שינויים בתקציב, כולל בתקציב הבטחון. קרה כבר שגודל הקיצוץ שנכנס לספר החוקים השתנה בסופו של דבר ולאורך השנה הוכנסו תקציבים נוספים" – כך אומר הבוקר בראיון לגלי צה"ר הרמטכ"ל ושר הבטחון לשעבר, ח"כ שאול מופז (קדימה), בהתייחסו לקיצוץ הרחב שמתכנן הרמטכ"ל בני גנץ לאורכו ולרוחבו של צה"ל. 

"בשנתיים האחרונות קרו 3 דברים משמעותיים שהשפיעו על תקציב הביטחון", הסביר מופז: "1, לא היתה תכנית רב שנתית. 2, התגלה גירעון של 40 מיליארד בגלל חוסר אחריות תקציבית, ו-3 – נעשו התאמות של מבנה הכוח למציאות האיזורית. עכשיו הצבא מכין תכנית רב שנתית שבאה לשנות את מבנה הכוח ולהתאימו למציאות".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"זה תהליך נכון ומתבקש", סבור מופז, "אבל המהלך צריך להעשות בזהירות כדי לא לפגוע בשרירים של הצבא. אני סומך על הרמטכ"ל שהוא מציג תכנית מאוזנת ואחראית, יחד עם לקיחת החלק שלו בגרעון, שזו משימה לאומית".


שאול מופז | צילום: מרק ישראל סלם

עם זאת, מופז טוען כי מניסיונו טרם נאמרה המילה האחרונה בנושא: "בדרך ככל התכניות הרב שנתיות של צה"ל החזיקו מעמד, אבל תמיד יש שינויים. זו מערכת גדולה מאוד שלא יכולה לחיות מהיד אל הפה. אני לומד את התקציב הנוכחי, ומזהה חוסר שקיפות, אני מזהה רזרבות גדולות מאוד במשרדים של יש עתיד ושל ראש הממשלה".

"נשאלת השאלה כיצד שומר לו עצמו האוצר רזרבות של 3 מיליארד שקל תחת הסעיף 'הוצאות שונות', שזה בדיוק הקיצוץ בתקציב הבטחון", מפרט מופז. "אני שואל לאן הכסף הזה הולך, לדעתי גם שר האוצר לא יודע. גם במשרד ראש הממשלה יש סעיפי רזרבה על סך 238 מיליון שקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן