Forbes Israel Logo

מורדים חטפו את ראש ממשלת לוב: "עניין של ביטחון לאומי ושחיתות"

ראש ממשלת לוב, עלי זיידאן, מוחזק במחלקה למניעת הפשיעה של משרד הפנים – כך אמר גורם רשמי במחלקה לסוכנות ידיעות מקומית. הוא ציין כי מצבו של זיידאן, שנחטף היום (ה') בידי מורדים לשעבר טוב והוא זוכה לטיפול נאות.

קבוצת מורדים לשעבר פשטה הבוקר על בית מלון בטריפולי שבו שהה זיידאן ולקחה אותו בשבי. החוטפים מאשימים את ראש הממשלה כי אפשר לארה"ב ללכוד בטריפולי השבוע בכיר באל קאעידה.

המורדים לשעבר מועסקים במשרד הפנים הלובי, במסגרת "קבוצת המבצעים המהפכנית" הנתונה לפיקוח הממשל. "מעצרו של זיידאן הגיע בעקבות הודעתו של ג'ון קרי על לכידתו של אבו אנאס אל-ליבי, שבה הבהיר כי הממשל הלובי היה מודע למבצע", אמר דובר קבוצת המורדים לשעבר.

זיידאן מובל בידי חוטפיו | צילום מסך מתוך שידורי אל ערבייה

אל-ליבי, שהיה אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בארה"ב, חשוד כי תכנן את פיגועי הענק בשגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה בשנת 1998. שירותי הביטחון האמריקאי הציעו פרס של חמישה מיליון דולרים למי שיביא למעצרו. הוא נתפס במהלך מצוד שערכו אחריו חיילי הצבא האמריקאי ב-5 באוקטובר. על פי דיווחים, הוא מוחזק כעת על ספינה של חיל הים האמריקאי שנמצאת בים התיכון.

זיידאן, שנבחר לראשות ממשלת לוב לפני כשנה ונחשב לפרו-מערבי, גינה שלשום את מעצרו של אל-ליבי ואמר כי כל אזרחי לוב צריכים להישפט בארצם.

הבוקר, כשנתיים לאחר ההפיכה שהביאה להפלת שלטון קדאפי, נחטף ראש הממשלה על ידי חמושים בעת ששהה במלון בטריפולי. ערוצי טלוויזיה ערביים דיווחו הבוקר (ה') לראשונה על החטיפה, שלאחר מכן אומתה על ידי הממשל בלוב וכן שירותי האבטחה במלון.

רשת CNN דיווחה כי מורדים חמושים הצעידו את זיידאן ממלון "קורינתיה" בטריפולי אל מכונית שחנתה במקום. פקיד המלון סיפר כי לא היו חילופי יריות והחמושים לא גרמו לנזק לנפש או לרכוש.

רשת אל ג'זירה דיווחה כי חוטפיו של זיידאן משתייכים לארגון הנקרא "תא המבצעים המהפכני של לוב", הנתון בפיקוח משרדי ההגנה והפנים הממשלתיים. הממשל בלוב העריך כי אנשי ארגון זה נמצאים בין החוטפים, אך הם אינם פועלים לבדם ולצדם נמצאים חמושים מארגון "הבריגדה למלחמה בפשע".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.