Forbes Israel Logo

מחוץ למשרד: בתי הקפה המושלמים לישיבה עם לפטופ

אם תיכנסו היום לבית קפה, לכל בית קפה, תמצאו לפחות אדם אחד יושב עם לפטופ ועובד. מה שפעם היה נחשב כמטרד, הופך היום, עם העלייה התלולה במספר הפרילנסרים העובדים במקצועות שמאפשרים עבודה מרחוק, לחלק בלתי נפרד מנוף בתי הקפה. אלה כבר מזמן נכנעו לקהל ההולך וגדל הזה, וכיום בכל בית קפה שמכבד את עצמו יש רשת WiFi אלחוטית למשל.

אבל בעוד חלק מבתי הקפה הסתפקו בהסתגלות למצב החדש (כלומר לקוחות שתופסים מקום יקר למשך שעות רבות ומזמינים מעט מאוד), יש כאלה שהפכו אותו ליתרון ממש, כשיצרו סביבה נוחה ומזמינה במיוחד לקהל הלפטופיסטים. מקומות אלה, שצברו עם הזמן מוניטין, הצליחו להרוויח קהל של לקוחות קבועים ונאמנים, שאולי מסתפקים רק בכוס קפה, אבל "מתייצבים לעבודה" מדי יום.

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

אז איך הגענו למצב הזה? ראשית, יש היום מוכנות רבה הרבה יותר מצד מעסיקים לעבודה מהבית ולמודל העסקת פרילנס. זה קורה בעיקר בעולם ההייטק (עם מקצועות כמו תכנות וגרפיקה), אבל מחלחל גם אל ענפים אחרים במשק. כמובן, שלצד העובדים יש להוסיף את הסטודנטים, שכלי העבודה הכמעט בלעדי שלהם בעשור האחרון הוא הלפטופ. שני קהלים אלה מעדיפים סביבת עבודה שקטה אך דינמית, על פני עבודה "סטרילית" לחלוטין בבית או בספרייה, או פתרון יקר יותר של השכרת עמדה בחלל עבודה.

מדובר באיזשהו טרנד של יציאה וחיפוש אחר נוף חדש והתנתקות מהמשרד או מכותלי הבית. ישנם בתי קפה שאף עיצבו את המקום כך שייראה כמו אזור למידה, כשמדפי ספרים מקשטים את קירות המקום. יצאנו לרחובות וחיפשנו עבורכם את בתי הקפה ללמידה ועבודה הטובים ביותר בארץ.

הנסיך הקטן | צילום: אמיר הורוביץ

כך בדקנו

יצירת חוויה נעימה בבית קפה תלויה בלא מעט פרמטרים, אך כאשר באים לבחון את החוויה שמספק מקום לצורך עבודה או למידה, יש להתייחס לפרמטרים קצת שונים. כך למשל, כאשר ניגשנו לבחור את בתי הקפה הידידותיים ביותר ללפטופיסטים, לקחנו בחשבון את מיקומו של בית הקפה, עד כמה הוא שקט, מה רמת הצפיפות בו, עד כמה הכיסאות בו נוחים לישיבה ואפילו את מידת הנכונות של המלצרים "להניח לכם לנפשכם". גם מספר השקעים, שעות הפעילות והמוניטין של המקום כ"לפטופ-פרנדלי" נבחנו.
על אף שכיום כמעט בכל עיר אפשר למצוא בתי קפה נוחים לעבודה, תל אביב היא עדיין עולם בפני עצמו – הן בשל כמות בתי הקפה בה והן בשל איכותם והתאמתם לבעלי הלפטופים – הדבר משתקף באופן ברור גם בדירוג שלנו, שמורכב כמעט כולו ממוסדות תל אביביים. אז הנה הם לפניכם – בתי הקפה שהם גן עדן ללפטופיסטים.

*הרשימה מסודרת לפי סדר אלפביתי


ארומה תל אביב (סניף רוטשילד)

רשת ארומה מוכרת לכולנו, והסניף שלה במגדל רוטשילד 22 (מעונה של פייסבוק ישראל בשלוש השנים האחרונות) טומן בחובו יתרונות לא מעטים. בכניסה פזורים מספר שולחנות, אך מי שיעלה לקומה העליונה ייחשף למרחב מיוחד שמיועד עבור לפטופיסטים ומלא בשולחנות מרווחים. אמנם אין הרבה שקעים, אך מי שיבחר לשבת שם, ייהנה מכל השקט שרק ירצה ומנוף אל השדרה, ללא הפרעות מעובדי המקום, כיאה לרשת ארומה. הפוך קטן יעלה לכם 12 שקל.
שעות פתיחה: 23:00־7:00
כתובת: רוטשילד 22, תל אביב

ארומה רוטשילד | צילום: דליה קאלינין

דה סטריטס

דה סטריטס הוא ככל הנראה הפנינה של בתי הקפה ללפטופיסטים בתל אביב. לבית הקפה הזה יש שני סניפים בעיר הפתוחים במשך כל שעות היממה, ושניהם ממוקמים באזורים מרכזיים – אחד ברחוב אבן גבירול והשני ברחוב קינג ג'ורג'. לרשת סניף נוסף בשכונת בזל הפתוח עד חצות. בסניף בקינג ג'ורג' יש קומה מיוחדת שמיועדת ללפטופיסטים, עם שולחנות גדולים, מנורות שולחן ושקעים רבים. הסניף באבן גבירול מונגש גם הוא ללפטופיסטים, וככלל המקום מעודד את הגעתם של סטודנטים ואף מציע להם לקבל נשנושים וקפה במחירים מיוחדים. על הפוך קטן תשלמו 12 שקל.
שעות פתיחה: 24/7
כתובת: אבן גבירול 114; המלך ג'ורג' 70; אשתורי הפרחי 20, תל אביב (עד חצות)

דה סטריטס | צילום: דליה קאלינין

הנסיך הקטן

בליבו של רחוב קינג ג'ורג' הסואן ממוקם לו בית קפה נעים ושלו, שמתפקד גם כספרייה. בין המדפים עמוסי הספרים פזורים שולחנות שבהם ניתן לשבת ולעבוד. גם החצר, שמאופיינת באווירה השכונתית, מאובזרת בשולחנות בודדים ובברים ארוכים שמאפשרים ישיבה עם מחשב. המקום ידוע כנקודת מפגש לאנשי רוח, והוא מארח מפעם לפעם הרצאות וסדנאות שונות ומבטיח ללקוחותיו אווירה טובה שתמיד כיף לחזור אליה. על הפוך קטן תשלמו כאן 12 שקל.
שעות פתיחה: 24:00־9:00
כתובת: המלך ג'ורג' 19, תל אביב

הנסיך הקטן | צילום: אמיר הורוביץ

טחנת הקפה

אי אפשר להתעלם מקיר הקפה המרהיב שעומד בבית הקפה הירושלמי הזה ומכיל לא פחות מ־84 סוגים שונים של קפה. מדובר במומחי קפה אמתיים. הלקוחות נהנים מאווירה צעירה וכיפית, רשת אלחוטית מצוינת, ושולחן ארוך ליד החלון המואר עם הרבה שקעים. המוזיקה, ריח הקפה והנוף של אנשים הולכים ברחוב הוא מתכון מנצח לישיבה נעימה עם הלפטופ. המחירים לכוס קפה מתחילים ב־31 שקל.
שעות פתיחה: 7:30-23:00
כתובת: עמק רפאים 23, ירושלים

נחמה וחצי

אי אפשר להתעלם מהמיקום המצוין של בית הקפה הזה: רוטשילד פינת אחד העם, ממש בכיכר הבימה. מי שיבחר לבקר במקום יוכל לשבת בתוך בית הקפה, או ליהנות מישיבה בחוץ, במרפסת גדולה ומרווחת עם הרבה מקומות ישיבה. המקום עמוס כמעט תמיד, והלקוחות השכיחים ביותר הם בדרך כלל אנשי אמנות, מעצבים ואדריכלים שמגיעים לעבוד. עבור הפוך קטן תשלמו 13 שקל.
שעות פתיחה: 1:30־8:00
כתובת: אחד העם 144, תל אביב


קופי שופ 51

מדובר בבית קפה חדש יחסית, שמציע ללקוחותיו מגוון רחב של סוגי קפה. הוא ממוקם בקומת הקרקע של בניין מגורים וכולל חצר גדולה, ירוקה ונעימה, שמייצרת אווירה ייחודית, שכונתית ושקטה. אין ספק שמדובר במקום אידיאלי עבור לפטופיסטים. על אף שמדובר במקום קטן, יש בו שפע מקומות ישיבה – ולא פחות חשוב – שפע שקעים. על קפה קטן תשלמו החל ב־12 שקל.
שעות פתיחה: 20:00־7:00
כתובת: אחד העם 51, תל אביב

קפה נחת

ממש על כיכר דיזנגוף ממוקם קפה נחת, שהוא פינה שקטה ונוחה בלב השיפוצים המתרחשים מסביב. במקום פזורים שפע שולחנות ושקעים (בפנים ובחוץ), כסאות נוחים והרבה מאוד לפטופיסטים, שהפכו אותו למקום עבודתם הקבוע. בית הקפה אף מציע מבחר מגוון של תערובות קפה. האווירה במקום מאוד רגועה, והעובדים נכונים לקבל את הלפטופיסטים בברכה. הקפה במקום עולה בין 11 ל־15 שקל.
שעות פתיחה: 21:00־8:00
כתובת: הרב ריינס 1, תל אביב

קפה תחתית

אף שהמיקום קצת פחות מרכזי, אם כי מאוד שקט, מי שכבר מכיר את קפה תחתית לא יוותר עליו בקלות. בתוך בית הקפה ישנם שני חללי ישיבה, הרשת האלחוטית מצוינת, והפלוס הגדול ביותר הוא שהמקום פתוח 24 שעות. את המקום נוהגים לפקוד אנשי רוח, עיתונאים, ושאר סלבריטאים – זו גם אולי הסיבה שהוא עשוי להיות עמוס וצפוף מעט. על הפוך קטן תשלמו 12 שקל.
שעות פתיחה: 24/7
כתובת: לינקולן 9, תל אביב

קפה התחתית | צילום: סמדר ליאני

תולעת ספרים

לאלו מכם שעוד לא עברו במקום מצפה הפתעה. נכון, מדובר בבית קפה שמאוד נוח לשבת בו עם הלפטופ באווירה נעימה וללא חשש שעובדי המקום יטרידו יותר מדי, אך תולעת ספרים משמש גם כחנות ספרים קטנה ונעימה. במקום שפע מקומות ישיבה (בפנים ובכיכר הנאה שבחוץ) וכן שקעים. המחירים נוחים מאוד – 9 שקלים עבור קפה קטן ו־12 עבור גדול.
שעות פתיחה: 21:00־8:30
כתובת: מזא"ה 7, תל אביב

תולעת ספרים | צילום: אמיר הורוביץ

תמול שלשום

לא רחוק משדרות ממילא שבירושלים נמצא בית קפה מיוחד במינו. המקום מעוצב בסגנון ירושלמי, כשקשתות אבן מעטרות את קירותיו. בית הקפה נחשב גם למרכז תרבותי, שבו מתקיימים אירועים, כמו הצגות, מפגשים עם סופרים ועוד. לקוחות המקום נהנים מאווירה קסומה ורגועה, שמקרין העיצוב המיוחד והעתיק. אין כמעט סטודנט באוניברסיטה העברית שאינו מכיר את המקום, וכנראה שגם אלו שגרים מחוץ לירושלים יזכרו אותו לטובה. קפה קטן יעלה לכם 13 שקל.
שעות פתיחה: 23:30־8:30
כתובת: יואל משה סלומון 5, ירושלים

תמול שלשום | צילום: יונתן דיץ'

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.