Forbes Israel Logo

מחממת מנועים: גוגל חושפת את הרכב האוטונומי החדש שלה

לפני שבוע בלבד הכריזה אלפבית, חברת האם של גוגל, כי העבירה את פיתוח המכונית האוטונומית שלה לחברת בת חדשה בשם Waymo (וויימו). עתה חושפת החברה את הרכב האוטונומי החדש שלה.

הרכב החדש שהציגה Waymo של גוגל הוא רכב מסוג Pacifica של תאגיד קרייזלר-פיאט. מדובר ברכב מיני-ואן היברידי קיים של החברה, שעבר הסבה, הן ברמת השאסי (שלדה) והן ברמת האיבזור והמערכות האלקטרוניות השונות. ההתאמות נעשו כדי שהרכב יוכל לשאת את הציוד הייעודי הדרוש לצורך נסיעה אוטונומית וכולל בין היתר חיישנים, מעבדים וכמובן ציוד תקשורת.

בהודעה של החברה מספר ג'ון קרפצ'יק, מנכ"ל Waymo, כי בשנה הקרובה יצטרפו לא פחות מ-100 מכוניות כאלו לצי כלי הרכב האוטונומיים שלה, ואלו יצטרפו לכמה עשרות מכוניות אוטונומיות שכבר נמצאות בשימוש. קרפצ'יק אמר כי בעזרת הרכב הזה החברה "תלמד כיצד אנשים מכל הגילאים, הצורות וההרכבים חווה את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית".

עוד מסר המנכ"ל כי קרייזלר-פיאט החלה בייצור של הרכב הייחודי במהלך אוקטובר, אולם קדמו לזה שישה חודשים של תכנון ובדיקות מוקדמים. החברה אף בחנה את הרכב בתנאי מזג אוויר קשים ובתנאי נהיגה במסלולי מבחן מיוחדים בקליפורניה, מישיגן ואריזונה.

כך נראה הרכב החדש | צילום: Waymo

כפי שניתן להתרשם מהתמונות, אם תנהגו, או יותר נכון תסעו, במכונית החדשה של Waymo, לא ממש תוכלו "להתמזג בסביבה". חוץ מכל החיישנים ומערכות העיבוד והמיחשוב שחבויים בתוך הרכב עצמו, ניתן להתרשם מצמד המצלמות בחזית המכונית וכמובן מרדאר ה-LIDAR, סימן ההיכר של המכוניות האוטונומיות, שהורכב על גג המכונית. וכן, אתם יכולים לשכוח מגגונים או מעמדים לאופניים עם הרכב הזה.

בדרך לשילוב עם שירות הנסיעות המשותפות של ווייז?

אתר בלומברג דיווח לפני כשבוע כי גוגל מתכננת להשיק שירות נסיעות משותפות, שמבוסס על כלי רכב אוטונומיים. אם אכן הדיווח, שהגיע ממקור שמקורב לנושא, יתברר כנכון, סביר להניח שגוגל תבסס אותו על פלטפורמת ה-Waze Carpool (לשעבר RideWith ו-Waze Rider) שהיא מפעילה כבר כשנה וחצי.

בשנתיים האחרונות אנחנו רואים גל של הסכמי שיתוף פעולה שנחתמים בין יצרני המכוניות לבין חברות טכנולוגיה שאחראיות על ייצור הטכנולוגיה לנהיגה האוטונומית וחברות תחבורה דוגמת אובר, Lyft או Gett. כך למשל Gett הישראלית חתמה על הסכם שיתוף פעולה, שכולל גם השקעה של מאות מיליונים, עם חברת פולקסווגן; חברת Lyft החלה לשתף פעולה עם GM; חברת Via חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מרצדס-בנץ ועוד.

כך או כך, השקת דגם חדש וחברת בת חדשה שתתמקד בנושא הן בשורות משמחות לכל אוהדי הרכב האוטונומי. גוגל היתה החלוצה בתחום הפיתוח של רכב אוטונומי, ומערכת ה-AI שמשמשת לצורך הנהיגה אף הוכרה על ידי הרשויות הפדראליות כ'נהג'; עם זאת, החברה גם חוותה לא מעט מהמורות בדרך, כולל תאונה מביכה לפני כ-9 חודשים.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

חדש בפייסבוק מסנג׳ר: וידאו צ׳אט קבוצתי עם עד 50 משתתפים

פילוח משתמשים בזמן אמת: Dynamic Yield הישראלית מגייסת 22 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.