Forbes Israel Logo

מחפשים הדרכה, לא דוחים סיפוקים: 7 דברים שכל מעסיק צריך לדעת על מחפשי העבודה – מודל 2014

שינויים והבדלים בין הדורות הם דבר טבעי, אשר קיים (כנראה) משחר ההיסטוריה. בהחלט סביר להניח כי גם בין אבותינו הקדמונים לבין חבר צעיר במיוחד אשר קיבלו לצוות הציד שלהם התגלו הבדלים רבים, חוסר הבנה ולבסוף – גם חיכוכים. מאז ועד היום, כל דור שונה במקצת מזה שלפניו: יש שיגידו שכל שינוי הוא לטובה, יש שאוהבים להתרפק על הערכים של הדור הקודם, אך איש לא יתווכח כי ההבדלים אכן קיימים.

אך בשנים האחרונות, כך נראה, השינויים הופכים למהירים יותר – ולקיצוניים בהרבה. אם בעבר הורגשו השינויים רק בין הדורות הרחוקים במיוחד, כיום מורגשים ההבדלים כבר בין דורות סמוכים זה לזה. אנשים בגילאי 40 כבר אינם מבינים לחלוטין לליבם של בני ה-20, למרות שרבים מהם עדיין מאמינים כי הפערים אינם כאלה גדולים. טעות בידם.

ממש בימים אלו מגיעה לשיאה תקופת המבחנים במוסדות האקדמאיים השונים, לאחריה תסתיים שנת הלימודים הנוכחית. אלפי צעירים אשר יסיימו את לימודיהם יצאו לשוק העבודה ויחפשו, לראשונה, משרה בכל מגוון התחומים הקיים במשק. רובם המכריע של אותם צעיר יחל את דרכו, באופן טבעי, מתפקיד זוטר – תחת ניהולו של עובד בכיר ומנוסה יותר.

לקראת גיוסי העובדים הבאים, ולקראת העבודה הצמודה עם בני הדור הצעיר, מכון מחקר בארה"ב ערך סקר ענק אשר כלל 15,000 משתתפים אשר עומדים בפני סיום לימודיהם. לאחר ניתוח התשובות, בחרו עורכי הסקר 7 נקודות חשובות במיוחד אשר מאפיינות את הבוגרים הטריים – ואשר עלולות לגרום לחיכוכים מיותרים עם מנהליהם. מדובר בחיכוכים עקב חוסר הבנה וחוסר תיאום בציפיות השונות – כאלו אשר ניתן למנוע בקלות.

אז מה הם 7 הדברים שכל מנהל צריך לדעת על מחפשי העבודה הצעירים, מחזור 2014? כל העצות וההסברים מחכים בגלריה. בהצלחה.

כל הצילומים: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.