Forbes Israel Logo

מחפשים רעיון לסטארט-אפ מנצח? צאו לחופשה

כשקווין סייסטרום עלה על הרעיון של אינסטגרם, הוא שכב על החוף במקסיקו – לא ישב מול מסך המחשב. מסתבר שזה תסריט שכיח. לפי מחקר שהתפרסם השבוע וסקר אלף עסקים קטנים בבריטניה, הרעיון לכל סטארט-אפ חמישי צץ במוחו של היזם כאשר הוא בילה בחופשה.

שגרת העבודה בימינו גורמת לאנשים לעשות יותר ולחשוב פחות, כך שזה לא מפתיע, אומר בראיין מטימור, מחבר הספר "מסעירי המוחות: איך להוביל ולעורר פריצות דרך יצירתיות".
"חופשות הן אחת ההזדמנויות הבודדות, בהן אפשר לחשוב לעומק על נושא וליצור משהו חדש", הוא אומר. ההזדמנות לקרוא ללא הפרעה, לנסות מאכלים שונים, ולספוג תרבות שונה, יכולה לעורר רעיונות. "מכיוון שהרבה דברים הם חדשים בחופשה, זה בדרך כלל מעודד אנשים להתעלות מעבר לצורת החשיבה הרגילה שלהם, מה שיכול להיות כר פורה לרעיונות חדשים".

"הנקודה המרכזית בתיאוריה הזו היא שרעיונות עולים כאשר אנשים משחררים את מחשבתם ומאפשרים לה חופש – זה בדרך כלל לא קורה בחיי היום יום", אומרת ג'סיקה ליווינגסטון, שותפה ב-Y Combinator, החממה המוכרת ביותר בעמק הסיליקון שהשקיעה עד כה ב-630 סטארט-אפים כולל Airbnb ודרופבוקס.


לשחרר את המחשבה | צילום: shutterstock

אבל איך בעצם הופכים את הרעיון הגדול למציאות? להתחיל בקטן ולבחון את זה, אומרת ליווינגסטון. "לא צריך לעשות התחייבות גדולה, לא צריך להתחיל סטארט-אפ ולא צריך לעשות תכנית עסקית על מנת לראות אם משהו עובד".

"כשיש לך רעיון, אתה צריך לדבר עם משתמשים פוטנציאלים". זה קריטי לראות כיצד אנשים מגיבים לזה והאם הם היו מוכנים לשלם עבור זה. אחת הסיבות המרכזיות לכישלונות היא שאנשים בונים משהו שעובד, אבל משתמשים לא יסתכלו על זה או יסתכלו פעם אחת ולא יחזרו, אומרת ליווינגסטון.

אם הרעיון שלכם הוא מורכב במיוחד מבחינה טכנית, אז יהיה עליכם לבנות אותו על מנת לראות אם הוא באמת עובד. דרוו יוסטון היה במהלך טיול כאשר חשב על הרעיון של דרופבוקס וכמתכנת הוא שיחק עם זה קצת ובנה גרסה ראשונית שאכן עבדה. אך גם אם אין לכם את הכישורים הטכניים, זה לא אומר שאתם מחוץ למרוץ. ליווינגסטון אומרת שכ-5% מהיזמים שלהם אינם בעלי רקע טכני. יחד עם זאת, זה בהחלט מקשה על המשימה.
"אנחנו עובדים עם יזמים חסרי רקע טכני, אך יש להם פי 10 יותר בעיות מכיוון שאין מי שיעבוד איתם צמוד ואם שוכרים מישהו שיעשה את זה , זה לא עובד".

ההשראה אכן מגיעה כשמתרחקים מחיי היומיום, ואחרי הכל מה שבאמת חשוב הוא הרעיון הנכון. על כל השאר ניתן להתגבר. אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לחופשה, אל תשכחו לנצל את זה לחשיבה על הסטארט-אפ הבא שלכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.