Forbes Israel Logo

מחקר: אלכוהול גורם לכם להיראות טיפשים – גם אם לא שתיתם

שימו את עצכמם במצב הבא: אתם נמצאים בדייט, מתראיינים למשרה או אוכלים ארוחת ערב עם הבוסים שלכם. המלצר מגיע לשולחן ושואל אם תרצו לשתות משהו – האם אתם מנסים להרשים בהזמנה של קברנה סוביניון לא יקר שראיתם בתפריט היינות, או מסתפקים במשקה קל?

רבים נוטים ללכת על אופציית היין, מתוך חשש שייראו פחות מתוחכמים ותרבותיים אם יזמינו משקה קל. באופן מפתיע, ההפך הוא הנכון: מחקר חדש מראה כי אנשים שהזמינו משקאות אלכוהוליים במהלך ארוחת ערב נראו כפחות אינטליגנטיים מאשר אלה שהזמינו משקה קל.

חכם או טיפש? | צילום: INGIMAGE / ASAP

זה לא מפתיע ששתייה מרובה של אלכוהול תגרום לכם להיראות טפשים, אך כעת יש הוכחות לכך שגם אם רק תחזיקו משקה תיראו טיפשים, אפילו אם לא שתיתם טיפה אחת ממנו. התופעה נקראת נטיית "האידיוט השתיין".

לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת מישיגן ובבית הספר פנס וורטון בארה"ב, ויפורסם במגזין לפסיכולוגיה צרכנית, מדגיש את האפקטים של האלכוהול, אפילו אם אינו נצרך. חמישה מחקרים שונים הראו כי אנשים שהחזיקו משקאות אלכוהוליים נתפסו כפחות אינטליגנטיים מאלה שלא עשו זאת, אפילו כשלא התנהגו כשיכורים. יתרה מזאת, המחקרים מצביעים על כך שאפילו נשיאת המשקה עבור אדם אחר עלולה לגרום להנחה המוקדמת לצוץ.

החוקרים מניחים כי הדעה המוקדמת לגבי אלכוהול נובעת מהקישור של אלכוהול לאיטיות קוגנטיבית (באופן אירוני למדי, החוקרים מצטטים מחקרים אחרים שהראו כי אנשים ששתו באופן מתון השיגו בחלק מהמקרים ביצועים טובים יותר במבחנים קוגנטיביים מאלה שלא שתו כלל).

בקצרה, הראיות ברורות – כאשר אתם מקווים לעשות רושם ראשוני טוב, התרחקו ממשקאות אלכוהוליים. לא רק שתהיו חדים יותר, גם תיראו חדים יותר בפני אלה שיושבים עמכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.