חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מחשב מסלול מחדש: אחרי שטורקיה ירדה מהפרק, מהם אתרי התיירות הידידותיים לישראלים?

חופשת קיץ 2014 אינה עולה על הציפיות של המטיילים הישראלים, זאת בלשון המעטה: במקום חופשת "בטן-גב" בבריכה בטורקיה או שופינג באוקספורד סטריט בלונדון, רבים מוצאים עצמם תחת איומי טילים, במקלטים או בשירות מילואים, מלווים באזעקות "צבע אדום" השכם והערב.

בשבועיים הראשונים למבצע "צוק איתן" הייתה אי וודאות גדולה בקרב הציבור, ואם ההפגנות ברחבי העולם לא הביאו לביטול טיסות לחו"ל, הרי שהחלטת חברות התעופה להימנע מלהגיע לישראל חיסלה סופית את הרצון לטוס. המצוקה הורגשה היטב ומשרדי הנסיעות הוזילו משמעותית את מחירי הנופשים. היום, שלושה שבועות אחרי, נראה שגם במצב הבלתי אפשרי בארץ נוצרה סוג של שגרה, והישראלים שבים לעשות בוקינג לאתרים ברחבי העולם.

חברות הנסיעות מבטיחות ש"הכל בסדר, ואפשר לנסוע לכל מקום ללא חשש", עם זאת הישראלים נוקטים באמצעי זהירות ונמנעים מלהזמין נופש במקומות המועדים לפורענות. תוסיפו לכך גם "מגבלות פטריוטיות" כמו החרם על טורקיה, צרפת וגרמניה שהתחיל ברשתות החברתיות, ותגלו כי הגלובוס הגדול הצטמצם באחת. אז לאן בכל זאת מומלץ לטוס?

"לאיסטנבול ולטורקיה הכלל לא הייתי ממליצה להגיע כעת, מהסיבות המובנות", מספרת אירינה, סוכנת נסיעות ב"אופיר טורס", אהל אני יכולה לספר לך שרק היום היו הזמנות לאזור הזה, ואנשים לוקחים סיכון."

אין איסור גורף על נסיעה לטורקיה?

"אנחנו בסוכנות הנסיעות יודעים את מה שיודעים האזרחים ולא יותר. אין איסור גורף אבל לא כדאי להגיע לאזור. עם זאת, אנחנו לא יכולים לאסור על ישראלים להזמין כרטיסים. אנחנו מיידעים אותם שהמצב באזור זה אינו בטוח אך ישנם כאלה שמוכנים לקחת את הסיכון, ומהם לא נוכל למנוע רכישת כרטיסי טיסה."

באילו מדינות מתקבלים התיירים הישראלים בברכה?
  
"מבחינתנו השמיים פתוחים, אין הגבלת טיסה וניתן לטייל בכל מקום. כדאי לבקר באמסטרדם, פראג, וינה, בנגקוק, ניו יורק ועוד. קונים כרטיסים גם לפריז ולונדון, למרות הבלגן. ליוון למשל יש ביקוש גדול."

"בתחילה היו ביטולים אבל עכשיו העסקים כרגיל. מזמינים כרטיסים וכולם טסים ללא הגבלה. אנשים רוצים קצת חופש, זוגות ומשפחות. רוצים לבלות, לראות עולם. אנו מזמינים גם את תושבי הדרום לטוס ולהתאוורר ובגלל המצב מציעים להם הנחות."

היו שהמירו את החופשה בחו"ל בנופש בארץ?

"לא הבחנתי בהמרות אבל ישנן הרבה הזמנות לטיולים בים המלח ובגליל, טבריה והכנרת. גם לירושלים ונתניה יש עכשיו נהירה. כרגע אנו לא מוכרים נופשים בדרום – באשקלון, אשדוד ובנגב, אבל צפונה משם יש המון מקומות טובים, בתי מלון, אתרי תיירות והרבה מה להציע למטיילים."

היעד הנבחר: איטליה

נציגי חמש סוכנויות נסיעות שונות נשאלו מהו היעד הבטוח ביותר לזוגות ומשפחות בעונה הנוכחית, וכולם שמחו להמליץ על איטליה. יוליה מסוכנות "קל נופש" מספרת כי "אפשר להישאר במרכז ולראות את רומא, ולמשפחות אנו ממליצים על ביקור באגמים באזורים הכפריים של איטליה. באזורים הללו לא היו הפגנות, אבל אם לומר את האמת, כבר אי אפשר לדעת היכן בטוח בשום מקום בעולם."


אנטליה? גם וונציה היא אופציה לא רעה בכלל | צילום: shutterstock

ישראלים רבים מספרים כי החליטו לשנות את היעד המקורי: "אני מעדיף לצאת למקום שאולי לא היה הבחירה הראשונה שלי, אבל אני יכול להיות בטוח שאני מוגן מפני מעשי אנטישמיות" מספר שי, "זוהי החופשה היחידה שאני לוקח מהעבודה, תמיד בתקופת הקיץ, וחשוב לי ליהנות מבלי להסתכל כל הזמן מאחורי הכתף ולחשוש מאלימות. נטשתי את החלום לבקר בפריז לטובת ביקור באגם גארדה באיטליה. אני בספק אם מישהו שם יצעק לי ברחובות."

גם עדי, אם לשניים, החליטה להמיר את הטיסה המשפחתית השנתית ליער השחור, בביקור זריז ברומא: "בכל שנה אנו נוסעים לטיול משפחות ביער השחור, אך לאחר שראינו את ההפגנות החלטנו שלא להסתכן ולא לסכן את הילדים. כל מסלול הטיול השתנה, שינינו תאריכים והוספנו סכום לא קטן עבור כרטיסי הטיסה ליעד החדש. הרבה שינויים וכאב ראש, אבל אנו מרגישים בטוחים הרבה יותר עם הבחירה הזאת."

אנחנו נשארים בארץ

מי שלמרות קריאות העידוד אינו מרגיש בטוח לעזוב את הארץ ועם זאת חפץ בטיול מהנה, יוכל לעשות זאת בשלל האתרים המקומיים: "לא הוכרז מצב חירום בכל רחבי הארץ" מבהירה ענת שיחור אהרונסון, דוברת משרד התיירות, "למעט באזור הדרום ואכן מביקור באזור זה כדאי להימנע, עד אשר פיקוד העורף ישנה את הנחיותיו. כל עוד האזרחים נשמעים להוראות פיקוד העורף אין מניעה לטייל בארץ, להיפך, אנו מעודדים ישראלים לטייל ולא חסרים מקומות נהדרים לבקר בהם. ממש בימים אלה אנו יוצאים בקמפיין שמטרתו לעודד את תיירות הפנים."


גם חופשה בגליל יכולה לעשות את העבודה

"מטרתנו לעודד את הישראלים לגלות סולידריות לעסקי תיירות שניזוקו באורח קשה מהמבצע, ולצאת לנופש עוד בחודש אוגוסט ברחבי הארץ", מסבירה אהרונסון. "במשרד התיירות אומרים כי בתעשיית התיירות מועסקים כמאתיים אלף איש בישראל, ופרנסתם של עשרות אלפי משפחות נפגעה, ומי שמרגיש שהוא רוצה לתרום לחוסן של העורף – יכול לעשות זאת בעצם יציאה לנופש בישראל. התיירות היא מנוע צמיחה למשק, היא יוצרת תעסוקה בפריפריה לאוכלוסיות שהנגישות שלהן לתעסוקה היא לא גבוהה, והיציאה לנופש בארץ תהיה חבל הצלה לעסקים קטנים שגם בימים כתיקונם אין להם הרבה שומנים."

ההמלצה לישראלים היא לצאת ולנפוש ומי שנבצר ממנו לטוס, מוזמן לנצל את השבועות הקרובים לטיול באוויר הצח בגליל. מספר ימי שהייה בשטחים פתוחים שמציעים ציוץ ציפורים במקום שריקת טילים – יעשו את העבודה. חופשה מהנה!

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן