Forbes Israel Logo

מטבע בצניחה: הדולר נופל ב-1% במסחר הרציף – נסחר סביב 3.56 שקלים

הדולר ממשיך לצנוח, ומאבד 1% נוסף במסחר הרציף, ונסחר ברמה של 3.56 שקלים, הנמוכה מזה חודשיים, ורמה דומה לזו שבה הודיע בנק ישראל על הורדת הריבית המפתיעה באמצע חודש מאי. היום לא נקבעו שערים יציגים בשל ט' באב.

"השקל עדיין מפגר אחר המגמה העולמית", אומר מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, ד"ר גדעון בן-נון. "השבוע התבשרנו ממשרד האוצר על הרעה בתנאי היצור והיצוא, ועל כך שאין שינוי בשוק העבודה והאינפלציה. במקביל, ישנו שיפור מתון בשוק ההון ובגביית המיסים. כל אלו לא משנים את דעתם של הסוחרים על הדולר שירד מאזור ה-3.65 שקלים אל מתחת לרף של 3.60 שקלים בסוף השבוע".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: רויטרס

"אחד הגורמים הבודדים שתומכים בשקל החזק היום הוא הירידה החדה בגירעון המסחרי מתחילת השנה בשיעור של 35%", הוסיף בן-נון. "עפ"י משרד האוצר יצוא הסחורות ירד במאי ב-8.4% והיבוא ירד בכ-2.4%. נתוני מאזן התשלומים מעלים כי ברבעון הראשון של 2013 נרשם שיפור משמעותי במאזן, כאשר העודף גדל ל-1.8 מיליארד דולר (המהווים 2.9% תוצר)".

"הקיטון ביבוא, הביא לכך שהגירעון המסחרי ירד מתחילת השנה בכ-35%", סיכם בן-נון. "בדומה ליורו, השקל ממשיך להינות מתוכנית ההרחבה של הבנק הפדרלי. לאור המשך התדרדרות הכלכלה המקומית, אנו מותירים את רצועת המסחר לטווח הקצר-בינוני בתחום של 3.6-3.8 שקל לדולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן