Forbes Israel Logo

מט"ח: שער הדולר נותר יציב והיציג נקבע על 3.627 שקלים

לאחר שאתמול התחזק הדולר מול השקל כמעט ב-1%, היום התמתנו העליות של המטבע האמריקאי. הבוקר נסחר הדולר ביציבות ושערו היציג נקבע על רמה של 3.627 שקלים. 

לאחר שצנח ב-10 אגורות (3%) מאז הפחתת הריבית האחרונה זינק אתמול שער הדולר ב-1% ל-3.63 שקלים, בעקבות הודעתו של נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, אשר רמז על סיום תכנית רכישות האג"ח.

יצויין כי שער הדולר צנח ב-10 אגורות (3%) ממועד הפחתת הריבית השנייה לאחר שזינק ב-4.2% מהפחתת הריבית החריגה והמפתיעה. בנק ישראל רכש 1.2 מיליארד דולר בחודשיים ולא הצליח ליצור פיחות בשקל. גם הפחתת הריבית הכפולה והחריגה (בשתי מנות של 0.25%) לא עזרה והשקל המשיך להתחזק.

צילום: רויטרס

שלשום הודיע נגיד הבנק הפדרלי כי רכישות האג"ח של הבנק עשויות להצטמצם בהמשך השנה ואף להיפסק בשנת 2014, זאת אם כלכלת ארה"ב תמשיך להראות סימנים של התאוששות. בן ברננקי ניסה להרגיע ואמר כי יחלוף זמן בין הגעת המשק ליעדים שהבנק הציב לבין ההחלטה לצמצם את ההרחבה הכמותית, אולם הדבר לא עזר והשווקים הגיבו בפחד לדברים. 

עם זאת, היום כבר נשמעות הערכות של אנליסטים ברחבי העולם הגורסות כי השווקים צפויים להתייצב ואף לשנות מגמה. להערכת האנליסטים, ברגע שהפחד יירגע המשקיעים יבינו כי הסיבה האמיתית לצמצום הרכישות של הבנק הפדרלי היא שיפור במבב הכלכלה, מה שיחזיר את הבטחון למשקיעים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.