Forbes Israel Logo
קטרינה לייק. צילום: Stitch Fix
קטרינה לייק. צילום: Stitch Fix

מייסדת Stitch Fix קטרינה לייק נכנסה לרשימת המיליארדרים של פורבס

עשור לאחר שהשיקה את שירות האונליין לקניינות אישית חצה שוויה של לייק את רף המיליארד דולר בעקבות זינוק במחיר מניית החברה, והכניס אותה לרשימה היוקרתית

מחיר המניה של סטיץ' פיקס (Stitch Fix) שייסדה כריסטינה לייק לפני כעשור זינק בעקבות הקונים שנוהרים ברשת במהלך המגפה, מחפשים אחר נוחות ובטיחות. היזמית בת ה-38 הופיעה באוקטובר ברשימת הנשים העשירות ביותר בעולם (שעשו את הונן בכוחות עצמן) של פורבס עם שווי נקי של 360 מיליון דולר. המניות כמעט שילשו את שווין בשלושת החודשים האחרונים, ודחקו את חלקה של לייק בחברה, קצת יותר מ-10%, מעבר לסף המיליארד דולר. בשילוב עם מזומנים והשקעות אחרות, פורבס מעריך שהיא שווה 1.1 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת מתוך 19 מיליארדיות שעשו את הונן בכוחות עצמן בארה"ב, כמו אופרה ווינפרי, מייסדת גאפ דוריס פישר ומנכ"לית התפעול בפייסבוק, שריל סנדברג. דובר החברה סירב להגיב.

סטיץ' פיקס, שמשלבת בין ניתוח נתונים לסטייליסטים אנושיים כדי לשלוח בגדים מותאמים אישית בדואר, שמה לה כמשימה לזכות בלקוחות בתקופה שנסיעה לקניון נשמעת לא מושכת במיוחד. במהלך החודשים הראשונים למגפה, הקונים הוציאו פחות ובחברה התקשו למלא הזמנות בזמן שהמחסנים נסגרו זמנית.

רכישה אונליין באפליקציה. צילום: Stitch Fix
רכישה אונליין באפליקציה. צילום: Stitch Fix

עם זאת, התוצאות האחרונות שלה מראות על תיאבון הולך וגובר לשירות. סטיץ' פיקס דיווחה על רבעון מוצלח בדצמבר, ורשמה רווח מפתיע ועלייה של 10% בהכנסות שהגיעו ל-490 מיליון דולר. היא הודיעה למשקיעים שהיא בדרך לספק צמיחה של 20%-25% בשנה הקרובה.

לקוחות מרוצים

סטיץ' פיקס, שמוכרת בעיקר פריטי לבוש, עבדה במהירות כדי להוסיף סגנונות שמעניינים אנשים שמבלים כעת זמן משמעותי בבית. לדוגמה, מבחר בגדי הפנאי שלה גדל ב-150% אחוז ממלאי הנשים שלה. מחלקת הילדים שלה, שהושקה בשנת 2018, המריאה גם היא כשההורים פנו לשירות כדי לקנות בגדים לילדיהם הגדלים. במהלך עונת החזרה לבית הספר, ההזמנות מלקוחות חדשים עלו ב-60% לעומת השנה הקודמת.

סטיץ' פיקס רואה שיפור גם במספר הלקוחות המרוצים. בשני הרבעונים האחרונים כמעט 80% מהלקוחות החדשים שמרו על פריט אחד לפחות והחליטו להזמין משלוח שני, שיא של חמש שנים. לקוחות משלמים בדרך כלל סכום של 20 דולר "עמלת סטיילינג" על מנת לקבל קופסה שמכילה חמישה פריטים שאוצרים באופן אישי, ואז שולחים בחזרה כל מה שהם לא רוצים. הם משלמים את המחיר המלא של כל הבגדים שהם שומרים, פחות העמלה בסך 20 דולר.

כל קופסה מכילה 5 פריטים שנבחרו ע"י סטייליסטים, על סמך שאלון ומערכת ניתוח נתונים. צילום: Stitch Fix
כל קופסה מכילה 5 פריטים שנבחרו ע"י סטייליסטים, על סמך שאלון ומערכת ניתוח נתונים. צילום: Stitch Fix

סטיץ' פיקס מהמרת על כך שהיא תוכל להמשיך ולבנות על המומנטום שצברה במהלך המגפה. בהנחיותיה האחרונות, היא אמרה כי היא מצפה כי הרשמות חדשות יניעו את צמיחת ההכנסות שתואמת או תנצח את שיעורי טרום הקורונה במחצית השנייה של השנה.

לייק גדלה בסן פרנסיסקו, שם אמה הייתה מורה ליפנית ואביה היה רופא באוניברסיטה ציבורית. היא נרשמה לסטנפורד ותכננה ללכת בעקבות אביה ולהרשם לבית הספר לרפואה, אך איבדה עניין. במקום זאת, היא קיבלה עבודה בייעוץ, וייעצה לקמעונאים של לבנים וחומרי בניה, כמו Kohl's, שלדעתה חסרי ידע או שאינם יכולים להשתמש בנתונים כדי להבין את לקוחותיהם.

"למצוא את הבגדים שאני אוהבת"

היא החליטה להמשיך לתואר M.B.A בהרווארד. באותה תקופה החל מועדון "טראנק" לחבר גברים לסטייליסטים אישיים, והימר על הרעיון שגברים שונאים לעשות קניות אך עדיין רוצים להיראות טוב. היא החליטה להתחיל גרסה משלה לנשים. יחד עם ארין מוריסון פלין, אשתו של בן כיתה לשעבר, הם החלו למקסם את מסגרת כרטיסי האשראי של לייק לרכישת מלאי ורשמו חברים באזור בוסטון, שהגישו מידע על העדפות סגנון הלבוש שלהם.

הלקוח משלם 20 דולר עבור השירות וישלם רק על הפריטים שיבחר לשמור. צילום: Stitch Fix
הלקוחות משלמים 20 דולר עבור השירות ולאחר קבלת הקופסה ישלמו רק עבור הפריטים שיבחרו לשמור. צילום: Stitch Fix

ההנפקה החלה לצבור כוח משיכה והיא השיגה מימון מבעלי הון סיכון בולטים כמו ביל גורלי מבנצ'מארק וסטיב אנדרסון מ-Baseline Venture. לייק הנפיקה את החברה לציבור בגיל 34, בשנת 2017, עם הכנסות שנתיות של כמעט מיליארד דולר, והפכה למייסדת הצעירה ביותר אי פעם שהובילה הנפקה.

"ייסדתי את סטיץ' פיקס כדי לנסות ולסייע לאנשים עם בעיה שהבנתי שהיא מאוד נפוצה: כיצד אוכל למצוא את הבגדים שאני אוהבת?", כתבה לייק במכתב למשקיעים בזמן ההנפקה. "לבלות יום בקניון, או להקדיש שעות רבות לסינון מיליוני מוצרים ברשת מהווה שריפת זמן, מבלבל, לא יעיל ולא מהנה. ידעתי שצריכה להיות דרך אחרת".

צילומים: SFIX

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.