Forbes Israel Logo
מייקל ג'קסון. צילום: Shutterstock
מייקל ג'קסון. צילום: Shutterstock

כעשור לאחר מותו: מה יעלה בגורל נכסיו של מייקל ג'קסון?

מזה מספר שנים מתנהלת מלחמה עזה בין מנהל העיזבון של הזמר הפופולרי לבין רשויות המס בארה"ב, סביב הערכת שוויו של המנוח. כעת - ניתנה ההכרעה שמצילה מעט מחורבות המוניטין של מלך הפופ

ממשיך להרוויח גם לאחר המוות: חוות הדעת המיוחלת של השופט מארק וי. הולמס בעניין עיזבונו של מייקל ג'קסון ניתנה בחודש שעבר, לאחר דיונים שנמשכו למעלה מעשור. תמלול הדיונים הסופיים היה מותח במיוחד, ובסופם מתגלה סוף סוף מה יעלה בגורלם של הנכסים הרבים שהשאיר מאחוריו מלך הפופ.

לרשויות המס האמריקאיות היו תכניות גדולות לנכסים של ג'קסון, אך הרמז הראשון לכך שהדברים לא יסתדרו בדיוק כפי שרצו מופיע רק בעמוד 59 של תמלולי המשפט, כאשר השופט הולמס דן באמינותו של ווסטון אנסון, השמאי ששימש את מס הכנסה בעת הערכת שווי הנכסים של הזמר, שנתפס בשקר כשנשאל האם עבד בעבר עבור מס הכנסה. השופט ציין בחוות דעתו כי הפגיעה באמינות של אנסון היא שהשפיעה בסופו של דבר על ההחלטה הסופית.

https://twitter.com/1StopHomeShoppe/status/1101343209957945344

חוות הדעת הסופית של בית המשפט מתחלקת לארבעה חלקים. הראשון מגולל את סיפור חייו ומותו של ג'קסון, השני מתאר את מעלליו של צוות העיזבון שלו וכיצד הצליח להציל מעט מהמוניטין הפגוע של ג'קסון לאחר מותו. פרק נוסף עוסק בדיני הקניין הרוחני של הזמר והחלק רביעי עוסק במספרים ובחישובים עצמם וכולל לא מעט נוסחאות מתמטיות לחישוב ההון הכולל של הזמר.

במסגרת ההתדיינות המשפטית צוות הערכת העיזבון העריך את "המוניטין והתדמית" של ג'קסון בסך 3,078,000 דולר, בעוד מס ההכנסה האמריקאי העריך אותם בפער עצום וקבע סכום של 161,307,045 דולר. השופט הולמס הלך בסופו של דבר על סכום שקרוב יותר להחלטה של הצוות הראשון וקבע כי ערכו ג'קסון עומד כעת על 4,153,912 דולר.

מנהל העיזבון טען בבית המשפט לענייני מס כי אוסף זכויות המוזיקה של ג'קסון, שכלל זכויות על שירים שלו ושל אומנים אחרים כמו ארת'ה פרנקלין, הנקרא אוסף NHT II, הפך לחסר ערך בגלל החוב שהוא נקבר תחתיו. כמו כן העריך המנהל את שווי חברת ההפקה של הזמר בשם Mijac שהייתה בבעלות משותפת עם חברת סוני וקבע כי מדובר בחברה בשווי של ב-2,267,316 דולר בלבד.

גם במקרה הזה עמדת נציגי מס ההכנסה האמריקאי הייתה סותרת והעניקה הערכת שווי גבוהה יותר שעמדה על 114,263,615 דולר. במקרה זה השופט נטה דווקא לעבר עמדת מס הכנסה וקבע כי ערכה של Mijac עומד על 107,313,561 דולר.

לסיכום, רשויות המס קבעו בהערכתן הסופית כי סך העיזבון הכולל של הזמר המנוח מסתכם בלמעלה מ-1.1 מיליארד דולר, כאשר "התדמית ומוניטין" לאחר המוות עומדים על סכום של כ-434 מיליון דולר.

הקאמבק לאחר המוות

גם כעשור לאחר מותו, ג'קסון נותר רלוונטי תמיד. על פי תחקיר שערכה מדלן ברג מפורבס, ג'קסון היה הסלבריטאי המת הרווחי ביותר בשנת 2020, עם הכנסות בסך 48 מיליון דולר. הזמר המנוח נמצא בראש רשימת האמנים המתים הרווחיים ביותר במשך כעשור, משנת 2010, למעט מקרה חריג בשנת 2012 אז הודח ממקומו על ידי אליזבת טיילור וירד למקום השני ברשימה.

יש לציין גם כי גם יציאתו של הסרט התיעודי השנוי במחלוקת Leaving Neverland שיצא בשנת 2019 לא עלתה למלך הפופ בכתר שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן