Forbes Israel Logo

“מינויה של ילן עשוי להתברר כחדשות רעות עבור הדולר”

הדולר, אשר צנח אתמול לשפל של 8 חודשים למול המטבעות המרכזיים בעולם, נחלש הבוקר ב-0.2% ונסחר סביב 3.56 שקלים. אנליסטים ממליצים הבוקר להמתין ולראות האם התגובה של המטבע האמריקאי ביממה האחרונה היא זמנית, או שזוהי תחילתו של תיקון.

"הדולר-שקל זינק מעלה על רקע מינויה של ג'נט ילן לתפקיד יושבת ראש הבנק הפדרלי", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM. "ילן ידועה כתומכת נלהבת במדיניות ההרחבה הכמותית, ועל פניו בשורת מינויה אמורה היתה לגרום לתגובה שלילית בדולר. אולם לאור המבוי הסתום הפוליטי בוושינגטון סביב אישור התקציב והעלאת תקרת החוב, ההכרזה על המינוי הסירה גורם אחד של אי ודאות סביב הכלכלה האמריקנית והדבר התבטא בזינוק בדולר".

צילום: רויטרס

ב-FXCM מעריכים כי בטווח הארוך יותר מינויה של ילן עשוי להתברר כחדשות רעות עבור הדולר, וזאת אם תדחה בתקופה נוספת את תחילת צמצום ההרחבה הכמותית. "ילן נכנסת לתפקידה בצומת דרכים במדיניות של הבנק הפדרלי, כאשר על הפרק עומדת שאלת העיתוי והאופן שבו יחלו בצמצום ההרחבה הכמותית. אם הכלכלה האמריקנית תמשיך לדשדש ושוק התעסוקה ימשיך להתכווץ כתוצאה מקיטון בשיעור ההשתתפות, הרי שייתכן שילן תדחה את הצמצום עד עמוק לתוך שנת 2014".

"אם נראה שיפור בכלכלה האמריקנית, לפתחה של ילן תעמוד המשימה המאתגרת של ניהול צמצום ההרחבה", המשיכו ב-FXCM. "בשווקים ימתינו כעת לדבריה של ילן בהליך השימוע בפני הקונגרס, שבו היא צפויה לעמוד בפני שאלות לא פשוטות מצד הפוליטיקאים. תשובותיה יסייעו לפעילים בשוק להבין את עמדותיה כלפי הסוגיות הבוערות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן