חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מיפן באהבה: האתר שמציע לחבר אתכם למזרח באמצעות לימוד יפנית

אם כבר לשבור שיניים ביפנית, עדיף אולי להיעזר באינטרנט. אתר ישראלי חדש מציע כעת ללמוד את השפה בצורה קלה ואפקטיבית.

דן בורנשטיין, יזם ישראלי הלומד יפנית קרוב לעשר שנים, הבין כי מדובר בשפה לא פשוטה, שהקריאה בה קשה יותר לעומת שפות אחרות. את קשיי השפה למד בורנשטיין על בשרו, כמי שחי ארבע שנים בקיוטו. בתחילה היה סטודנט שם ואחר כך עסק בעריכה ובתרגום במקום עבודה שהתנהל בחלקו באנגלית ובחלקו ביפנית. ניסיונו האישי לימד אותו שתרגום מאנגלית ליפנית הוא עסק מסובך במיוחד, וכך הגה את הרעיון לפתח אתר שיעזור למתעניינים בשפה ללמוד אותה בקלות באמצעות קריאת טקסטים.

זהו לא המיזם היצירתי הראשון של בורנשטיין בתחום. הוא מוכר כיזם שעומד מאחורי Mihongo, מילון חינמי ברשת שקיים מ-2013, שגם הוא מיועד לאלו שלומדים יפנית.

שיטת הלימוד באתר מבוססת על הדרך בה למד בעצמו. בורנשטיין

האתר שהקים כעת, reajer.com, מכיל חומרים מקוריים של יצירות ספרות יפניות נבחרות, שהוא עצמו ליקט, תרגם לאנגלית וערך. כך לדבריו, "במקום לחכות מיליון שנה עד שתגיע לרמה שתוכל לקרוא", אפשר פשוט להתקדם לבד, בקצב המתאים. האתר מאפשר לרכוש יחידות לימוד והורדת טקסטים, אך אין מסגרת נוקשה בה חייבים ללמוד לפי הסדר, כמו שקורה בדרך כלל בלימוד שפות. בורנשטיין אף מציע שירות בו הוא עצמו עונה על שאלות שקשורות לחומר המופיע באתר.

לדברי בורנשטיין, אין אתר כזה בארץ ולמעשה גם לא בעולם. יש מגוון רחב של אתרים ללימוד יפנית, אבל אף אחד מהם לא מבוסס על שיטת לימוד כזו. " הייחוד של האתר הזה", מסביר בורנשטיין, "הוא בדגש על פיתוח כישורי הקריאה כבסיס להבנת השפה, תוך שימוש בספרות יפנית אותנטית שנלמדת כפי שהיא כתובה במקור, להבדיל מטקסטים קלים שנכתבים או נערכים במיוחד לתלמידים".

הוא מוסיף ש"מי שיודע לקרוא ולהבין חומרים כתובים ברמה גבוהה, מגיע לרמות גבוהות גם בכישורים האחרים – האזנה, דיבור, וכתיבה. יחידות הלימוד באתר כוללות אמצעי תמיכה שונים שמאפשרים לתלמידים לפתח את ההבנה ולהתמודד עם חומרים מתקדמים שבאופן רגיל היו מחוץ להישג ידם עד שלב הרבה יותר מאוחר".

לדבריו, כל אדם יכול להשתמש באתר כדי לפתח הבנה טובה יותר ביפנית. כך למשל, אנשי עסקים שנוסעים תכופות ליפן יוכלו להעשיר את הידע שלהם בשפה, ועל הדרך להכיר טקסטים ספרותיים. "שיטת הלימוד הזו בעצם מבוססת על הדרך שבה אני למדתי בעצמי, ולכן אני יודע מניסיוני שזה עובד. לי כתלמיד כמובן לא היה אתר כזה, ולכן נאלצתי לאלתר ולהשתמש בחומרים שונים שלא לגמרי התאימו למטרה. הקשיים שנתקלתי בהם גרמו לי להבין את החשיבות של פיתוח ויישום השיטה בצורה יותר ממוסדת, כך שתלמידים אחרים יוכלו להיעזר בה להתקדמות האישית שלהם". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן