Forbes Israel Logo

מי יעמוד בראש משרד האוצר של גוש היורו?

מנהיגי הכלכלות החזקות באירופה ינהלו ככל הנראה את העניינים הפיננסים של האיחוד, כך דווח בסוף השבוע העיתון הגרמני, דר שפיגל. על פי הדיווח, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל הגיעה להבנות עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בנוגע לניהול הנושאים הכלכליים של האיחוד האירופי, לאחר שמינויו של ראש ממשלת לוקסנבורג, ז'אן קלוד ג'נקר כשר האוצר של גוש היורו יפוג בסוף החודש.


פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל | צילום: רויטרס

על פי ההסכם בין שני המנהיגים, בתחילה ינהל שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה את משרד האוצר של האיחוד ולאחר מכן יעביר את השרביט לעמיתו הצרפתי, פייר מוסקוביסי. אולם, בתגובה לפרסומים, הכחיש מוסקוביסי את העניין וטען כי אין כל שחר בדווח של העיתון הגרמני, זאת למרות שהנשיא הולנד דווקא הודה כי אכן מתוכנן שיתוף פעולה צרפתי-גרמני בנושאים הכלכליים של גוש היורו.


לדברי מוסקוביסי, ביום שני הקרוב צפויים מנהיגי גוש היורו להיפגש על מנת לדון בסוגיית מינוי שר אוצר חדש. לטענתו, חלוקת השליטה בעניינים הפיננסיים של הגוש בין צרפת וגרמניה אינה פתרון סביר. בנוסף אמר מוסקוסיבי כי "עמדת צרפת בנושא היא שעל ג'נקר להישאר בתפקידו תקופה נוספת, עד שיימצא מחליף ראוי לטווח הארוך".

דובריהם של מרקל ושויבלה סירבו להגיב לפירסומים בדר שפיגל ורק אמרו כי "אין כל חדש בנוגע להחלטה מי יחליף את ג'נקר בתפקיד האחראי על הנושאים הפיננסיים בגוש היורו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.