Forbes Israel Logo

מי צריך את גוגל: הכירו את החברה שתהפוך את הרכב שלכם למכונית ללא נהג בלחיצת כפתור

פרויקט המכונית ללא נהג של גוגל מושך תשומת לב רבה בשל השינויים שהוא עשוי להוביל אליהם בתחום התחבורה, אך קנייה של מכונית כזו היא עניין שייקח עוד לא מעט זמן ויהיה רחוק מאוד מהישג ידם של רוב האנשים. Cruise Automation הוא סטרטאפ מסן פרנסיסקו שמאמין שהוא יכול להכניס את הטכנולוגיה לשוק בצורה פשוטה הרבה יותר: מתקן בעלות של 10,000 דולר המותקן על גג הרכב ומחובר לדוושות.

כרגע יש לחברה כבר 50 הזמנות והיא צפויה להתחיל להתקין את המכשירים שלה ברכבים בתחילת שנה הבאה. יש לציין שבשלב זה המערכת פועלת רק על רכבי אאודי A4 ו-S4, אך החברה פועלת להתאמתה גם לסוגי רכבים נוספים. "יש לנו תכניות להתרחב לרכבים אחרים, אך לא תכננו עדיין לאילו רכבים" אומר מייסד החברה, קייל ווגט, ומציין כי פיתוח ישירות מול חברות הרכב עשוי לקחת 3 עד 5 שנים, מה שמוביל את החברה לפתח את המוצר שלה באופן עצמאי.

המערכת מיועדת לנסיעה בכביש מהיר. הנהג נוהג את הרכב עד הכביש המהיר ומשם מפעיל את המערכת שמשתלטת על דוושות הגז והבלמים ומנווטת את הדרך. ניתן להשתלט על הרכב בחזרה על ידי לחיצה על דוושת הגז או הזזת ההגה.

עדיין נותרת שאלה לגבי מידת תשומת הלב שהנהג נדרש לה בעת פעולת המערכת האוטומטית. הסיכון כאן הוא שנהגים יפעילו את המערכת גם באזורים בהם יש תנועה רבה ויעסקו בינתיים בפעולות אחרות כמו קריאת אימיילים למשל. ווגט לא יודע להשיב בשלב זה על איזו מידה של תשומת לב הוא ממליץ לנהגים לשמור כאשר המערכת פועלת. כרגע הניסויים שעורכים בחברה כוללים הפעלה שלה לפרקי זמן קצרים של כמה דקות בלבד על מנת לבדוק את תפקודה. "המטרה לטווח ארוך היא ליצור מערכת שלא תדרוש את תשומת לב הנהג".


רק 10,000 דולר והרכב שלכם ינהג בעצמו | צילום: מתוך יוטיוב

"יש לנו שישה עד תשעה חודשים לבדיקות לפני שנוכל להתחיל למכור", אומר ווגט. "לא מכיוון שזה החוק, אלא מכיוון שמדובר במערכת בקרת בטיחות ואנחנו רוצים להיות בטוחים לחלוטין שהיא בטוחה לפני שנמכור אותה למישהו". מה שמדהים במקרה של Cruise Automation הוא שלמרות שיש לה עוד דרך ארוכה לעבור עד שתגיע למוצר הסופי, היא כבר מפעילה אב-טיפוס ומחזיקה בהזמנות כבר לאחר 7 חודשים מיום הקמתה. ווגט הקים את החברה בנובמבר 2013, חודש לאחר שעזב את המיזם הקודם שלו, Twitch TV – פלטפורמת וידאו לייב עבור גיימרים, שיוטיוב מעוניינת לרכוש במיליארד דולר.


ווגט. מגיע עם קבלות | צילום: מתוך יוטיוב

למרות שהוא ייזם סדרתי, ווגט אומר ש-Cruise היא המשימה האמתית שלו. הוא התעניין במכוניות ללא נהג מאז שהיה ילד והוא מצפה לעסוק בפרויקט במהלך העשור הקרוב. "אנחנו מבינים שאנחנו סטרטאפ ואנחנו מתחרים בחברות של 100 מיליארד דולר", הוא אומר. "הדרך היחידה שלנו לשחק על אותו מגרש, היא לנצל את יכולתנו להיות זריזים ולנוע מהר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.