Forbes Israel Logo

מלחמת המותגים מתחממת: עסקים בלונדון נלחמים בחוקי האולימפיאדה

בעלי העסקים בלונדון יוצאים למלחמה בחוקי הפרסום הנוקשים של מארגני האולימפיאדה. לאחר שנאלצו להוריד מוצרים מחלונות ראווה וקירות בתי העסק, החליטו בעלי עסקים להעביר את המאבק בחוקים אשר חלקם מכנים כ"משוגעים" לשלב הבא. רבים מהם מחפשים פירצות בחוקים ודרכים יצירתיות במיוחד להתחמק ממשטרת המותגים.

בעלי העסקים טוענים כי, כתוצאה מאכיפה מוגברת של חוקי הפרסום הנוקשים של האולימפיאדה, האוסרים על כל מי שלא נמנה עם הספונסרים הרשמיים של האירועים להשתמש בכל סממן המזכיר קשר לתחרויות או לסמליהן, נאלצו רבים מהם להקטין את מכירותיהם ולהוריד את רמת השירותים שלהם ללקוחות. 


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


כך למשל, מעסדות ובתי אוכל בתוך שטח הפארק האולימפי שאינם נמנים עם נותני החסות של האירועים, נאלצו לחלק ללקוחותיהם ארוחות ללא רטבים, משום שלא הצליחו למצוא כלי קיבול שאין עליהם סמל של חברות המתחרות בספונסרים. כמו כן, מוכרי קיוסקים לא מציעים שוקולד וממתקים משום שאין הם יכולים לשים אותם על המדפים בשל הלוגויים המוטבעים עליהם נחשבים אסורים. 

האכיפה המוגברת של חוקי הפרסום האולימפיים מעצבנת את בעלי העסקים | צילום: רויטרס

אולם, מחוץ לשטח הפארק האולימפי מחפשים בעלי עסקים דרכים חדשניות להערים על כללי הפרסום ולמכור מוצרים מוחרמים מבלי לשלם את הקנסות המופיעות בחוק, אשר עלולים להגיע לכ-30,000 דולר. לטענת רופרט פראט, מנהל חברת פרסום בלונדון, "התכסיס המבריק בו משתמשים מארגני האולימפיאדה בלונדון להפחיד את העסקים המקומיים אולי נראה כמושלם, אך בפועל נראה כי יש הרבה דברים שבעלי העסקים יכולים לעשות נגדו".

חנות משקפיים בלונדון, ספייסייבר, ניצלה טעות של הוועד האולימפי, שבלבל בין הדגלים של המדינות צפון ודרום קוריאה באחד המשחקים ויצרה דגל אחד מעורבב תחת הסלוגן היצירתי "הייתם צריכים לבחור בספייסייבר". 

רשת חנויות אודבינס, יצאה בקמפיין שיווקי הקורא תיגר על חוקי הפרסום והזמינה חברות נוספות להצטרף אליה. הרשת מציעה ללקוחותיה הנחה של 30% על מוצרים של חברות שלא נמנות עם הספונסרים של האולימפיאדה, כגון: נייק, אפל, ווקסהול ועוד. 

חברת ההימורים פדי פאוור אף איימה לפנות לבית המשפט ולתבוע את מארגני האולימפיאדה על כך שאילצו אותה להסיר כרזות של מרוץ ביצים מסורתי הנערך בצרפת, אותו כינתה "אירוע הספורט הגדול של השנה". 

במקרה של פדי פאוור, כתוצאה מהאיום של החברה, מארגני האולימפיאדה נסוגו מעמדתם הקשוחה והכרזה חזרה למקומה. לטענת דובר החברה, קן רובינסון, "נראה שאנשים פשוט מבעתים מחוקי הפרסום ופוחדים לעשות כל דבר שנחשב כעבירה. אנחנו חברה שאוהבת לעיתים לצאת מהמסגרת, אבל גם אנחנו עשינו שיעורי בית לגבי מה שמותר ואסור לעשות כעת". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.