חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מלכת המגרש: מדוע סרינה וויליאמס היא הטניסאית האמריקאית הגדולה בהיסטוריה?

אנחנו מקווים שעקבתם אחר גמר ה-U.S Open אתמול בו ניצחה סרינה וויליאמס את קרולין ווזניאקי וזכתה בתואר הגראנד סלאם ה-18 שלה. למה? מכיוון שעם הניצחון הפכה וויליאמס לשחקנית הטניס האמריקאית הגדולה ביותר בכל הזמנים (כולל שחקנים גברים).
"מעולם לא חלמתי שישוו אותי למרטינה נברטילובה וכריס אוורט", אמרה וויליאמס במסיבת עיתונאים לאחר המפגש. "הייתי רק ילדה עם חלום ומחבט מקומפטון".

עם זכייתה ה-18 סרינה השוותה את השיא של נברטילובה ואוורט. אוורט עם כל גדולתה אינה באמת מתחרה עבור סרינה. יש לה אומנם רזומה השתתפות בטורנירים דומה לזה של סרינה, אך לוויליאמס יש שני יתרונות גדולים – היא זכתה ב-13 טורנירי זוגות, ביחס לשלושה בלבד אצל אוורט. אך מעבר לכך, וויליאמס שולטת בעולם הטניס במהלך העשור וחצי האחרונים. היריבה הקרובה ביותר שלה היא אולי ז'סטין הנין או אולי אחותה ונוס.
לנברטילובה יש 31 ניצחונות בזוגות (יותר מאשר לוויליאמס ), אך גם לקח לה יותר זמן לזכות ב-18 תארי הגרנד סלאם שלה (67 טורנירים לעומת 57 לסרינה).

באשר למעמדה מול הגברים – כאן זאמת אין לה מתחרים. פיט סמפראס היה ענק. הוא זכה ב-14 גראנד סלאמס מתוך 52 טורנירים בהם השתתף, אבל סרינה טובה יותר. היא זכתה שני רולאן גרוסים וכן בכל 4 הטורנירים הגדולים בשנה, במה שכונה סרינה-סלאם.


 השאירה את הטניסאים האמריקאים מאחוריה. היעד הבא אירופה | צילום: רויטרס  

מה שהופך את ההישג שלה למרתק הוא העתיד הלא ברור. כרגע, היתרון שלה על מתחריה הוא קטן, אך אם תמשיך לשחק ברמה הזו, היא תוכל להגדיל את הפער. היא בת 33 וכפי שרוג'ר פדרר מראה לנו, קשה לשחק טניס בצורה טובה לאורך זמן אחרי גיל 30. מצד שני המשחק שלה מול ווזניאקי הוכיח שהיא הטובה ביותר וזו תהיה הפתעה גדולה אם לא תזכה בעוד טורניר או שניים מרכזיים עד הפרישה.

אם היא תעשה זאת, אפשר יהיה להתבונן אל הקרב הבא שלה מול ענקית הטניס האירופית סטפי גראף שניצחה 22 גראנד סלאמס (על אף שכמצחית מהם ניצחה לאחר שיריבתה העיקרית מוניקה סלש נדקרה והקרירה שלה הידרדרה).

עם הטניס של סרינה אולי קשה להתחרות, אך באופן מעניין, ועל אף הזכיות הרבות, היא אינה הטניסאית הרווחית ביותר בעולם. למעשה היא מדורגת רק במקום השלישי לפי דירוג פורבס כאשר את הפסגה בקטגוריה זו כובשת מריה שראפובה עם רווחים של 24.4 מיליון דולר בשנה. סרינה מסתפקת בכ-22 מיליון בלבד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן