Forbes Israel Logo

ממגרש הכדורסל לזירת העסקים: כיצד הפך מייקל ג'ורדן למיליארדר?

בחודש פברואר השנה הוערך הונו של ד'ורדן בכ-750 מיליון דולר, אך מאז הגדיל השחקן את אחזקותיו בקבוצת ההורנאטס ועבר לראשונה את קו מיליארד הדולר. כך הפך לאתלט המקצועי הראשון שנכנס לרשימת המיליארדרים היוקרתית בארה"ב. אם גם אתם מעוניינים לללכת בדרכו, אלו הם ארבעת השיעורים שעלייכם ללמוד מהמסע של מייקל ג'ורדן אל עבר המיליארד. וגם אם לא תגיעו למיליארד, עצות אלו בהחלט ימקסמו את הרווחים שלכם. 

אחד: התעקשו על קבלת אחוזים

העסקה של ג'ורדן עם חברת "נייק" על "האייר ג'ורדן" הכניסה לכיסו הון עתק, זאת בעיקר כתוצאה מכך שהוא מקבל אחוזים מכל מכירה של אחת מנעלי הכדורסל הממותגות שלו. העסקה המקורית בת חמש השנים הייתה שווה 500 אלף דולר לשנה, פלוס תמלוגים. כעת התמלוגים מכניסים יותר מ-60 מיליון דולר בשנה עבור ג'ורדן.

שתיים: קנו עסקים במצוקה מתחום תעשייתי נרחב

כאשר ג'ורדן הפך הבעלים השולטים של קבוצת הכדורסל, הבובקאטס (לשעבר ההורנאטס), ב-2010 הקבוצה הייתה במצב פיננסי גרוע ונסמכה על הונו של הבעלים – רוברט ג'ונסון. אך ג'ורדן, שידע שה-NBA הוא עסק צומח ומשגשג, חישב כי תשלום של 175 מיליון דולר תמורת קבוצה שהבעלים הנוכחיים שלה שילם עבורה 300 מיליון דולר, יספק עבורו עסקה מעולה לטווח ארוך – וכך היה.

חייו של מיליארדר| צילום: reuters

שלוש: השתמשו במותג שלכם כמנוף לסגירת עסקה טובה יותר

במקביל להצעתו של ג'ורדן ב-2010, הוגשו הצעות נוספות בסכום זהה ואף הצעות נוספות בסכום מעט גבוה יותר, אך הליגה הייתה מעוניינת רק בג'ורדן. כחלק מהעסקה קיבל ג'ורדן תנאים שיאפשרו לו להגדיל את אחזקותיו בקבוצה במחיר הנמוך בהרבה משווי השוק. ג'ורדן שילם 25 מיליון דולר בלבד על מנת להגדיל את החלק שלו בבוקאטס מ-80% ל-89.5%. במילים אחרות, למרות שהבובקאטס מוערכת בשווי של בין 600 ל-625 מיליון דולר, המחיר המגולם של ג'ורדן עבור הגדלת הנתח שלו בקבוצה סבב סביב 250 מיליון דולר בלבד.

ארבע: היו פעילים במדיה החברתית על מנת לשמור על המותג שלכם רלוונטי

ג'ורדן לא היה על המגרש מאז עונת 2002-03, למרות זאת יש לו 27 מיליון מעריצים בפייסבוק ו-1.7 מיליון עוקבים בטוויטר. במדד ה-Q האמריקאי אשר מדרג מודעות ופופולריות של אישים וחברות, נמצא ג'ורדן בצמרת הרשימה בכל שנה מאז 1991. 

ספורטאי אחד שנע קדימה בכיוון שמזכיר את דרכו של ג'ורדן האגדי, הוא לברון ג'יימס. כוכב המיאמי היט הפך למשקיע קטן בקבוצת הכדורגל ליברפול בשנת 2011, כאשר המותג האנגלי האייקוני נאבק. כיום, בבעלותו של ג'ון הנרי, ליברפול שבה למעמדה בין קבוצות העילית בליגת העל האנגלית וערכה תפח ל-691 מיליון דולר- 200 מיליון דולר יותר ממה שהנרי שילם ב-2010 כאשר רכש את הקבוצה. כעת שוקל לברון להמשיך את נתיס ההשקעה המוצלח ולהשקיע בקבוצת כדורגל חדשה השייכת לדיוויד בקהאם.

אז הנה מה שאתם צריכים לעשות. עכשיו נותר לכם רק להשיג את כמה המיליונים הראשונים על מנת שתוכלו להתחיל. בהצלחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.