חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ממשיך להתחזק: הדולר טיפס ב-0.4%, היציג – 3.675 שקלים

הדולר לא עוצר: שער המטבע האמריקאי המשיך היום להתחזק ביחס לשקל כפי שקרה מאז יום שני שעבר, בו הודיע נגיד בנק ישראל במפתיע על הורדת ריבית מיידית ועל תוכנית לרכישת 2.1 מיליארד דולר. מאז ההחלטה, השלים הדולר עלייה של יותר מ-3%. היום התחזק המטבע האמריקאי ב-0.4% נוספים ושערו היציג נקבע על 3.675 שקלים. גם היורו התחזק ב-0.36% ונסחר סביב 4.7255 שקלים.

ביום שני הקרוב יפרסם בנק ישראל את הודעת הריבית החודשית שלו, ולמרות שרק בשבוע שעבר ירדה הריבית ל-1.5%, צופים האנליסטים כי קיימת סבירות גבוהה להפחתת ריבית נוספת של 0.25% ל-1.25% כדי למנוע את התחזקות השקל ולסייע ליצואנים ולמגזר העסקי. עם זאת, העלייה המתמשכת במחירי הדירות עשויה לגרום לבנק ישראל לחשוב פעמיים לפני הורדה נוספת של הריבית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לכך צפויה לתרום גם העלייה צפויה במדד המחירים לצרכן בחודשים הקרובות, על רקע הגזירות הכלכליות שצפויות להיכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

פישר היה מודאג מאוד בשבועות האחרונים מצניחת הדולר והפגיעה ביצואנים ובמגזר העסקי. לכן הוא ביצע הפחתת ריבית חריגה והשיק תכנית לרכישת דולרים. פישר מעדיף למקד את מדיניות הריבית בעידוד היצוא והצמיחה, למרות העלייה החדה במחירי הדירות (שזינקו ב-83% בשש שנים).

צילום: רויטרס

במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "המפנה של הדולר-שקל ממשיך לשאוב את כוחו לא רק מהמדיניות האגרסיבית החדשה של בנק ישראל להחלשת השקל, כי אם גם מהתחזקותו של הדולר בעולם. הפריצה בשבוע האחרון של הדולר בעולם עשויה ללמד על מפנה משמעותי במגמה של הדולר בעולם, מה שכמובן גם ישליך על כיוונו של הדולר-שקל".

ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים עפר קליין העריך כי "הורדת הריבית המפתיעה לפני החג, תכנית רכישת המט"ח של בנק ישראל והמדדים הגבוהים הצפויים בחודשים הקרובים מקטינים את ההסתברות שנראה הורדת ריבית נוספת בקרוב". בחברה מעריכים כי שער החליפין הריאלי חזר לרמה של שיווי משקל, אך מציינים כי "בטווח הארוך יותר הכיוון עדיין נוטה להתחזקות השקל בשל גילויי הגז הגדולים שעדיין לא פותחו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן