Forbes Israel Logo
חברים - צוות השחקנים. צילום: Shutterstock
חברים - צוות השחקנים. צילום: Shutterstock

ממשיכים להתעשר: כמה הרוויחו שחקני ויוצרי חברים עבור פרק האיחוד?

כמעט שלושה עשורים עברו מאז שודר הפרק הראשון של סדרת הקאלט והיא עדיין ממשיכה לצבור פופולריות. אלו כל המספרים והנתונים מאחורי הסיטקום האהוב

כמעט שלושה עשורים עברו מאז שודר הפרק הראשון של סדרת הקאלט האהובה 'חברים', וששת השחקנים הראשיים הפכו לשם מוכר כמעט בכל בית וגם לאמידים במיוחד. גם פרק האיחוד המדובר של הסדרה ששודר בסוף השבוע בשירות הסטרימינג של HBO, גרף לכיסם של מי שעומד מאחורי הדמויות ג'ואי, צ'נדלר, מוניקה, רייצ'ל פיבי ורוס יותר מ-5 מיליון דולר כל אחד, כך לפי מקורבים. ההערכות המקוריות לגבי השכר שיינתן לשישייה עבור הפרק עמדו תחילה על 3 מיליון דולר בלבד.

סדרת הטלוויזיה הפופולרית ייצרה רווחים כוללים של למעלה מ-1.4 מיליארד דולר ממועד שידורה הראשון בשנת 1994, כך לפי נתוני פורבס. כלל השחקנים הראשיים, ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס, ליסה קודרו, מאט להבלנק, מת'יו פריו ודיוויד שווימר, הרוויחו יחד סכום כולל של 816 מיליון דולר, בערך 136 מיליון דולר כל אחד.

גם הצוות שעבד מאחורי הקלעים לא יצא מופסד מהפופולריות שצברה סדרת הענק. היוצרים מאחורי הסדרה, דיוויד קריין, מרתה קאופמן וקווין ברייט, חולקים יחד רווחים בסך 550 מיליון דולר.

מתוך פרק האיחוד של 'חברים'.
ההצלחה לא הגיעה מיד

הסדרה שודרה ברשת NBC האמריקאית במשך עשור, בין השנים 1994 ל-2004, והיא שובצה בקביעות במשבצת השידור הפופולרית ביותר, יום חמישי בערב, ברצף שידורים שכלל סדרות פופולריות אחרות כמו סיינפלד, וויל וגרייס, ER ועוד. מידי שבוע צפו בפרקי הסדרה כ-25 מיליון צופים ברחבי ארה"ב.

למרות נתוני הרייטינג המרשימים ההצלחה הכלכלית לא הגיעה באופן מידי. במהלך ארבע השנים הראשונות, האחים וורנר, החברה ההפקה מאחורי הסדרה, הפסידה לא מעט כסף עבור הפקתה.

המצב התהפך לחלוטין לאחר שידור העונה החמישית. רשת NBC, בעלת זכויות השידור, התעקשה על שימור סדר השידורים המצליח של יום חמישי. לכן, היא הסכימה לכסות את עלויות ההפקה הגבוהות של הסדרה עבור האולפנים. זו הייתה החלטה ששינתה לחלוטין את גורלה של הסדרה, וגם של היוצרים והשחקנים.

במשך העשור בה שודרה הסדרה, היוצרים שלה הרוויחו סכום כולל של כ-100 מיליון דולר, ושכר השחקנים, שהחל מ-22,500 דולר לפרק אחד, טיפס למיליון דולר לפרק בשתי העונות האחרונות, מה שהפך את ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס וליסה קודרו לשחקניות הרווחיות ביותר באותן שנים.

ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס וליסה קודרו. צילום: Shutterstock
ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס וליסה קודרו בשיא התהילה. צילום: Shutterstock

הרווח האמתי החל כאשר הסדרה נמכרה להפצה חוזרת בתום העונה העשירית. עם זאת, כבר בעונה הרביעית החלה NBC לשווק את פרקי הסדרה לשידורים חוזרים בתחנות שידור מקומיות ברחבי ארה"ב. כיום, כשענקיות הסטרימינג מתווכחות על זכויות השידור של הסיטקום האהוב ומוכנות לשלם עבורן מיליוני דולרים, הכסף רק ממשיך לזרום.

לפי נתוני פורבס, הסכום הכולל ממכירת זכויות השידור עומד על כ-8.4 מיליארד דולר. מדובר בסכום שלא כולל את הרווחים ממכירות מוצרים נלווים כמו מזכרות, ביקורי תיירות באתרי הצילומים בניו יורק ובשיקגו ומכירת מארזי ה-DVD המפוארים של כלל העונות שיצאו במספר מהדורות לאורך השנים וזכו להצלחה אדירה.

חברים - מארזי ה-DVD. צילום: Shutterstock
חברים – מארזי ה-DVD. צילום: Shutterstock
ממשיכים להרוויח

צוות השחקנים ויוצרי הסדרה עדיין מקבלים תמלוגים עבור השידורים החוזרים של הסדרה. בשקלול עלויות השיווק ועל פי נתונים שמסרו מקורבים יודעי דבר למערכת פורבס, השידורים החוזרים מזרימים מדי שנה סכום כולל של כ-260 מיליון דולר לכלל השחקנים הראשיים וכ-475 מיליון דולר לשלישיית היוצרים ברייט, קאופמן וקריין.

ההצלחה המסחרית של חברים מינפה את הקריירה של מרבית השחקנים הראשיים, שנשארו פופולריים ועסוקים גם היום. ועדיין, השחקנית ג'ניפר אניסטון שגילמה את רייצ'ל עקפה את חבריה וזכתה להצלחה ולרווחים הגדולים ביותר. בתוך כך, בשנת 2017 נבחרה לרשימת השחקניות הרווחיות ביותר בעולם על פי פורבס, עם שווי מוערך של 200 מיליון דולר.

האחים וורנר, יוצרי הסדרה וחברי הצוות לא הגיבו לכתבה עד לרגע פרסומה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.