Forbes Israel Logo

ממשיכים לככב: הסלבריטאים המתים המרוויחים ביותר של 2015

בזמן שעבר מאז שמייקל ג'קסון מת בפתאומיות ב-2009, מסתבר כי הסיפור הכלכלי שהטריד אותו לפני כן היה רק מותחן קצר. מלך הפופ הרוויח יותר ממיליארד דולר (לפני מיסים) מאז מותו, סכום שבהחלט מספיק כדי לשלם את כל החובות שלו ולהשאיר אף עודף בצד, שהוא כמובן לא יוכל ליהנות ממנו.

לרגל ה"פורים האמריקאי", חג ליל כל הקדושים, פורבס מדרג שוב את 13 הסלבריטאים המתים המרוויחים בעולם. בדומה לשנה שעברה, ג'קסון מוביל גם הפעם את הרשימה, עם רווחים של 115 מיליון דולר בשנה האחרונה. הסיבות העיקריות להון שצבר לאחר מותו: מופע סירק דה סוליי בווגאס המוקדש לשיריו, הכנסות מחברת מיג'אק שמחזיקה במרבית זכויות ההקלטות שלו, מכירות תקליטים וחצי מאימפריית הפרסום סוני ATV. הופעת ההולוגרמה שלו בטקס בילבורד שנה שעברה, זכתה לתדהמה בכל רחבי העולם.

"כאשר מלחין או מבצע מת, זהו זה", אומר ג'וש רובינשטיין, מפירמת עורכי הדין האמריקאית Katten Muchin Rosenman LLP. "ברגע שהם מתים והם לא יכולים לעבוד יותר, פתאום כולם נכנסים ואומרים, 'אנחנו חייבים להשיג את הבחור הזה".

במקום השני ברשימה נמצא אלביס פרסלי. אמנם סכום הרווחים שלו עומד על 55 מיליון דולר השנה, פער עצום לעומת ג'קסון, אבל עצם העובדה שהכוכב מת לפני זמן רב והוא עדיין מושך תשומת לב ציבורית – מרשימה ביותר. כוכב הרוקנרול לא שולט במציאות הכלכלית שלאחר המוות, אבל הוא מרוויח יותר מרוב הכוכבים החיים הודות למכירת כרטיסים המאפשרים ביקור באחוזתו גרייסלנד. באוגוסט האחרון הוא נכנס בפעם ה-53 לרשימת 40 האלבומים של בילבורד. הוא עשה זאת עם "אלביס פרסלי לנצח", אוסף שעליו אחראי שירות הדואר האמריקאי, שצירף לו בול הנצחה.

ההולגרמה של מייקל ג'קסון במופע בילבורד בשנה שעברה | צילום: יו טיוב

השם הבא ברשימה אולי פחות מוכר לרוב האנשים, אבל הוא אחראי לכמה מהדמויות האהובות ביותר בעולם. זהו צ'ארלס שולץ, יוצר הפינאטס, המדורג במקום השלישי עם 40 מיליון דולר, כאשר רוב הסכום הגיע הודות לחלקו מרווחי היוצרים מסדרת הקומיקס הפופולרית. צ'ארלי בראון וחבריו כובשים כעת את המסך הגדול ב"פינאטס – הסרט", שיצא בתלת מימד בנובמבר הקרוב.

"שיווק הסרט… צובר מודעות למותג פינאט", אומר סטיבן מארוטה, אנליסט בחברת C.L. King & Associates, אשר עוקב אחר Iconix, חברת האם של פינאטס. "בשילוב עם השפעה בעולם – כשליש מרווחי פינאטס מגיעים מרחבי העולם – זה אומר שפינאטס רק ילך ויגדל".

החמישייה הראשונה נסגרת עם בוב מארלי (21 מיליון דולר) ואליזבת טיילור (20 מיליון דולר). במותו הפך מארלי לאיש עסקים, עם החברות Marley Beverage ו-House of Marley (יצרנית מוצרי אודיו ולייף סטייל ידידותיים לסביבה). טיילור נשארה טיטאנית הסלבריטאים בעסקי הבישום, כולל White Diamonds, אשר הושק לפני כ-24 שנה ועדיין נמכר.

כוכבים אחרים ברשימה הם השחקן פול ווקר, אשר הרוויח 10.5% מיליון דולר על רקע הצלחת "מהיר ועצבני 7" – אשר קצר 1.5 מיליארד דולר בקופות הכרטיסים בעולם. כך הפך הסרט לזיכיון המכניס ביותר עד היום. מפורסם אחר ברשימה, מתחום המדע דווקא, הוא אלברט איינשטיין, אשר הכניס 11 מיליון דולר הודות למוצרים ממותגים כולל ביגוד, פוסטרים וטאבלטים שעוצבו על ידי חברת ההייטק הישראלית Fourier Systems. "איינשטיין הוא דמות אייקונית מאוד גדולה בקרב קהילת המדע", אומר קווין קונלי, מנהל בחברת Corbis Entertainment, אשר מייצגת את איינשטיין.

לא רק אייקון מדעי, אלא גם מותג רווחי. אלברט איינשטיין | צילום: ויקיפדיה 

למרות שיש רק 13 שמות ברשימת הסלבריטאים המרוויחים ביותר, רבים אחרים מרוויחים מיליונים מחוץ לקבר. בין אלו שמכניסים לא מעט כסף אפשר למנות את פרנק סינטרה, ברוס לי, ג'ואן ריברס, ג'ורג' הריסון, ריצ'רד רוג'רס, ג'ימי הנדריקס, ג'וני קאש וקורט קוביין.

מייקל ג'קסון, שכבש כאמור את המקום ה-1 ברשימה, רשם ירידה של 18% מהשנה שעברה – מ-140 ל-115 מיליון דולר. זה קרה בעיקר בגלל סיום סיבוב הופעות עולמי, אשר קצר 35 מיליון דולר במשך שלוש השנים בהן הוא רץ.

אבל ג'קסון יכול היה להרוויח השנה אף יותר: סוני מחפשת קונה לחצי מחברת סוני ATV, הקטלוג שהיא חולקת עם חברת הנכסים של הזמר. למרות שחברת הנכסים שלו הצהירה כי היא מתכוונת לקנות את החלק של סוני, תיאורטית יכול להגיע מישהו שיוציע סכום כסף גדול יותר ויקנה את שני החלקים. סוני ATV מחזיקה בזכויות היוצרים של כמה מהמוזיקאים הגדולים בעולם, מטיילור סוויפט ועד לביטלס. שוויה מוערך ב-2 מיליארד דולר, ומכירה של החברה כולה תסתכם ברווח עצום נוסף לג'קסון. מה שבוודאי יגרום לו לנוח על משכבו בשלום לעוד כמה שנים טובות.

צפו: הסלבריטאים המתים המרוויחים של 2015

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.