חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מנהיגי אירופה מחפשים פיתרון ל-7.5 מיליון צעירים מובטלים

באירופה ממשיכים לחשוש לגורלו של דור הצעירים האבוד של גוש היורו. ממשלות גרמניה, צרפת ואיטליה הוציאו היום הודעה משותפת בה הן קוראות לאיחוד כוחות של מנהיגי הגוש במטרה לגבש בדחיפות תוכנית למאבק באבטלת הצעירים באזור.

מנהיגי שלוש הכלכלות הגדולות בגוש היורו סבורים כי על התוכנית לשלב מספר צעדים שייסיעו לצעירים להשתלב בשוק העבודה, ביניהם: הוספת תמריצים לעסקים קטנים שיעסיקו את בני הדור הצעיר והגברת תוכניות התמחות שונות.

על פי נתונים של האיחוד האירופי, כ-7.5 מיליון צעירים בני 15-24 ביבשת מחוסרי עבודה ולא לוקחים חלק בתוכנית הכשרה כלשהי, לרבות לימודי השכלה גבוהה. שיעור האבטלה בקרב הצעירים עמד בינואר על 23.6%, כפול משיעור האבטלה בקרב האוכלוסיה הבוגרת. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"עלינו להציל כעת דור שלם של אנשים שמפחדים על גורלם", אמר היום שר התעסוקה האיטלקי אנריקו ג'יאובנניני. "מדובר בדור של אנשים חכמים שאנחנו שמים במצב של המתנה וזה לא מקתקבל על הדעת". 

בשבועות האחרונים כבר החלה גרמניה לנקוט בצעדים למיגור אבטלת הצעירים במדינה. במסגרת צעדים אלו מנסה גרמניה להגיע להסכמי שיתוף פעולה בתחום העסקת צעירים עם ספרד ופורטוגל. 

צילום: רויטרס

שרי האוצר והתעסוקה של שלושת המעצמות האירופיות הגיעו להסכמה כי על מנת להילחם בתופעת אבטלת הצעירים יש להמשיך בהנהגת רפורמות כלכליות להגברת התחרותיות בין חברות גוש היורו. בנוסף לטענת המנהיגים, יש לעשות שימוש יעיל יותר במשאבים שבידי גוש היורו.

למנהיגי גוש היורו קיימת קרן מיוחדת של 6 מיליארד יורו שנועדה לסייע במאבק באבטלת צעירים. הקרן הוקמה במסגרת מאמץ להיאבק בתופעה בשנים 2014-2020. 

"אם ניכשל במלחמה נגד אבטלת הצעירים, עתיד האיחוד האירופי נמצא בסכנה", הזהיר שר האוצר הגרמני וולפגנג שויבלה. בעוד שהעמדה הרשמית בגרמניה דוגלת בהמשך מדיניות הצנע, שויבלה דווקא הביע תמיכה בחיזוק מדיניות הרווחה האירופית. 

אולם, בעוד שכל השרים סבורים כי הגברת המאבק באבטלת הצעירים באירופה נחוץ בדחיפות, אף אחד מהם לא הציע תוכנית קונקרטית לכך. "בואו נודה על האמת, אין פה פיתרון פלא", אמר יו"ר בנק ההשקעות האירופי ורנר הויר. 

התוכנית למאבק באבטלת הצעירים באירופה תהיה הנושא המרכזי בפסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתערך בברלין ב-3 ביולי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן