Forbes Israel Logo

מנהיגי ה-G8 עשויים לדון בסמכויות הבנקים המרכזיים

מנהיגי ה-G8 צפויים לקיים בשבוע הבא סיעור מוחות לגבי תפקידם של הבנקים המרכזיים ביבשת ומדיניותם המוניטרית בפסגה שתערך בצפון אירלנד – כך אמר היום לרויטרס מקור גרמני.

"לגיטימי שישנן דעות שונות לגבי תפקידם של הבנקים המרכזיים ומדיניותם המוניטרית ברחבי העולם", אמר הפקיד הגרמני. הקלה על המדיניות המוניטרית כך שתהיה רופפת יותר יכולה להוות חלק מהדיונים", אמר הפקיד. במהלך הפסגה תיפגש קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם ראש הממשלה היפני, שינזו אבה.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

אתמול דחה הבנק המרכזי של אירופה את פנייתו של הבנק המרכזי הגרמני להגביל את סמכויותיו בנוגע לניסיונות לפתור את המשבר היורו.


צילום: רויטרס

חבר מועצת המנהלים הבכיר בבנק המרכזי של אירופה, יורג אסמוסן, ויו"ר הבונדסבנק, ינס ויידמן, לא הגיעו להסכמה לגבי סוגיית תכנית רכישת אג"ח של הבנק המרכזי, בשאלה האם יש להגדיר מחדש את סמכויותיו של הבנק המרכזי של אירופה. אסמוסן הזהיר כי מהלך שכזה "יפתח תיבת פנדורה", כדבריו.

כאשר נשיא בית המשפט בקרלסרוהה, אנדריאס ווסקולה, שאל את נשיא הבונדסבנק אם תהיה זו "אסטרטגיה הגיונית" לדעתו להסדיר את סמכויותיו של הבנק המרכזי של אירופה על פי החוק הגרמני, אמר ויידמן כי זו בדיוק הסיבה בגינה התנגד לתכניתו של הבנק האירופי. "אני מודאג, כי בסופו של הדבר, התוצאה עלולה להיות בעיות לטווח הארוך", טען.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.