Forbes Israel Logo

מנהיג האחים המוסלמים: המפגינים חזקים מטנקים, החזה חסין אש

מנהיג תנועת האחים המוסלמים במצרים מוחמד בדעי נאם אתמול בפני מפגינים שמחו נגד ההפיכה במדינה והפלתו של הנשיא מוחמד מורסי. זאת חרף הפרסומים לפיהם נעצר לאחר הפלת המשטר. בנאומו קרא בדיע למפגינים להגיע להבנות עם אנשי הצבא, אולם רק לאחר שמורסי ישוב לכיסאו.

מסוק צבאי חג מעל לקהל, בשעה שבדיע קרא למנהיגי כוחות הביטחון שלא לפגוע בבני עמם. בדיע ציין כי המפגינים "חזקים יותר מטנקים", והוסיף כי "חזותינו עמידים בפני קליעים". לפני כן קרא בדעי להמונים להמשיך ולהיאבק עד שיוכלו אנשי התנועה "לשאת את מורסי על כתפינו". מורסי עצמו נמצא במעצר מאז פקע האולטימטום שהציב לו הצבא.

בהודעה ששודרה בערוץ הטלוויזיה הממלכתי מסר משרד הבריאות המצרי כי 17 בני אדם נהרגו במהלך יום ו' כולו בעימותים בין תומכי מורסי למתנגדיו.

צילום: רויטרס

אתמול לפנות ערב צעדו מאות מתומכי מורסי לעבר משרדי ערוץ הטלוויזיה הממלכתי הנמצאים על גדות נהר הנילוס במרכז קהיר. עדי ראייה סיפרו כי המפגינים חצו את הגשר שמעל לנהר, הנמצא סמוך לכיכר תחריר, מעוז מתנגדי מורסי. חיילים שהוצבו במקום דאגו לשמור כי לא יתלקחו עימותים בין הצדדים.מוקדם יותר נהרגו שלושה תומכי מורסי בעת צעדה לעבר המחנה הצבאי בו כלוא מורסי. על פי דיווחים, אנשי כוחות הביטחון הם שירו אש חיה לעבר מאות המפגינים. דובר הצבא הגיב על הדברים ואמר כי "לא ירינו על איש. נעשה שימוש בכדורי סרק ובגז מדמיע בלבד".

בשעות הבוקר הכריז הצבא על "כוננות עליונה" בדרום חצי האי סיני ובסואץ, זאת בשל תקיפת חמושים איסלמיים את שדה התעופה באל-עריש ומספר עמדות צבאיות. החמושים זרקו רימונים לעבר עמדות הצבא מחוץ לשדה התעופה, שנמצא בקרבת הגבול עם ישראל. על פי מקורות מצריים, חייל אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו מירי טילים על תחנת משטרה סמוך למעבר רפיח.

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.