חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מנוחתו האחרונה: המלך ריצ'רד השלישי נמצא קבור תחת חניון

חוקרים בריטיים אישרו היום כי שלד בעל גולגולת מבוקעת ועמוד שדרה מעוגל אשר נמצא לפני כחצי שנה קבור תחת חניון שייך לריצ'רד שלישי. בכך נמצא פתרון לתעלומה בת 500 השנים בנושא מקום מנוחתו של המלך האנגלי האחרון שמת בקרב.

ריצ'רד, שתואר על ידי ויליאם שייקספיר כרודן מפלצתי אשר רצח בין היתר בדרכו לכתר שני נסיכים במגדל לונדון, נהרג במלחמה נגד היורש שלו, הנרי טיודור (הנרי השביעי), בקרב בשדה בוסוורת' במרכז אנגליה בשנת 1485.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צוות של ארכיאולוגים והיסטוריונים מאוניברסיטת לסטר מסר כי הראיות ממחישות כי השלד שנמצא בשנה שעברה, במהלך חפירות של מנזר מימי ביניים, תחת חניון בעיר – הוא אכן זה של ריצ'רד השלישי.

לאחר שסקר את חייו ומותו של ריצ'רד שלישי, הודיע הארכיאולוג הראשי בפרויקט, ריצ'רד באקלי, על מסקנתו וזכה לקריאות עידוד ולמחיאות כפיים.


מסיבת העיתונאים בלסטר במהלכה הוצגו הממצאים | צילום: רויטרס

"מעבר לכל ספק – השרידים שנמצאו בספטמבר 2012 הם אכן של ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה האחרון מבית פלנטג'נט", אמר באקלי. החוקרים סיפרו כי DNA שנלקח מהשלד תאם את זה של מייקל איבסן, יצרנית רהיטים לונדונית ילידת קנדה, שגנאולוגים טוענים כי היא צאצאית ישירה של אחותו של ריצ'רד, אן מיורק.

על השלד נמצאו סימנים של פציעה בקרב; כלי חד ביקע כנראה של החלק האחורי של הגולגולת, וראש חץ ממתכת נמצא בין חוליות הגב העליונות.

למרות שהממצאים עשויים לפתור את החידה אודות מקום קבורתו של ריצ'רד, נותרה דמותו המורכבת של מלך אנגליה לשעבר, שהתפרסם בזכות מחזהו ההיסטורי של שייקספיר, שנויה במחלוקת עמוקה בין ההיסטוריונים בבריטניה ומחוצה לה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן