Forbes Israel Logo

מנוח ועד משה: האם הוליווד מתאהבת מחדש בגיבורי התנ"ך?

סרטים על התנ"ך נעשו בערך מאז שהקולנוע קיים. Cecil B. DeMille ביים ב-1923 את "עשרת הדברות", ואחריו הגיעו "מלך המלכים" ו"שמשון ודלילה". אך בעשורים האחרונים, סרטים המבוססים על סיפורי התנ"ך נדחקו לשוליים של הוליווד ויצירות כמו "הפסיון של ישו" ו"בן האלוהים", לא היו בדיוק שוברי קופות.

אך כל זה השתנה בסוף השבוע האחרון כאשר הסרט המבטיח החדש "נוח" או "המבול" כפי שהוא נקרא בישראל, יצא לאקרנים ב-3,500 בתי קולנוע ברחבי ארה"ב (וגם אצלנו בארץ). הסרט שהפקתו עלתה 125 מיליון דולר, מספר את סיפורו של נוח ותיבה , אך בקונטקסט של סרט אסונות מודרני. תתכוננו להצפות ענק, מיתות נוראיות וראסל קרואו עם גרזן בתור נוח.
הציפיות הן שהמבול יגרוף בסוף השבוע הכנסות של 41 מיליון דולר. זה יציב את הקרנת הבכורה במקום הרביעי בהכנסות אי פעם. הוא לא ישתווה לסרטי גיבורי העל, אך הוא כבר רשם הכנסות נאות של 22 מיליון דולר מעבר לים.

מיד אחרי נוח כבר מגיע שובר הקופות הפוטנציאלי הבא – אקסודוס או "יציאת מצרים" גרסת 2014 של רידלי סקוט. הסרט יצא לאקרנים בחג המולד הקרוב עם כריסטיאן בייל בתור משה והפקת ענק. התנ"ך הוא כל מה שהוליווד צריכה – הוא מלא בסיפורים דרמטיים שאנשים קשורים אליהם מאוד, ויכול לייצר אין סוף סרטים. העובדה שעל התנ"ך אין זכויות יוצרים מייתרת את הצורך של הבמאים לשאת ולתת עם הכותב, ולא מאפשרת לאולפן אחד להשתלט על כל הנישה הזאת.

בנוסף, סרטי תנ"ך מבטיחים מחלוקות בשפע, דבר שאף פעם לא מזיק ליחסי הציבור. על המבול למשל כבר הועברה ביקרת מצד קבוצות דתיות על כך שהוא סוטה יותר מדי מהסיפור המקורי ודמותו אפלה מדי. על מנת למשוך את הקהל הדתי, יצרו המפיקים גרסה מצונזרת של 86 דקות ללא החלקים מעוררי המחלוקת, אך בסופו של דבר החליטו ללכת על הגרסה האפלה המקורית.


ראסל קרואו כנוח במבול. יבשר טרנד חדש? 

יש לצפות שמחלוקות מהסוג הזה ילוו גם את יציאתו של הסרט אקסודוס, אך אל תתבלבלו – האולפנים ממש לא נלחצים מכך. ככל שמדברים יותר על הסרט, כך הוא רק יהפוך לפופולרי יותר. במקרה של המבול, אולפני Paramount ידעו היטב איזה סוג סרט יצא תחת ידיו של הבמאי דארן ארונופסקי שיצר סרטים מורכבים ואפלים כמו "ברבור שחור" ו"חיי פאי".

אם המבול ויציאת מצרים יהפכו ללהיטים ויוכיחו את הפוטנציאל שלהם בקופות, יש לצפות להצפה מחודשת של הוליווד בסרטים בהשראת סיפורי התנ"ך בשנים הקרובות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.