Forbes Israel Logo

מניית פייסבוק מזנקת: מארק צוקרברג הפך לשישי בעשירי תבל

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג עקף, לאחר סיום המסחר בוול סטריט ביום רביעי האחרון, את יו"ר חברת אורקל, לארי אליסון, ותפס את מקומו כאדם השישי העשיר ביותר בעולם. שווי הרשת של צוקרברג עלה ב-4.85 מיליארד דולר, לכדי סכום כולל של 46.25 מיליארד. הדבר מתרחש על רקע העלייה במניות החברה אמש (רביעי) לאחר שעות המסחר ב-12%, בתגובה לדו"חות הרווח הרבעוניים החזקים מאוד שפרסמה פייסבוק. צוקרברג ניצב מעל לאליסון ב-2.5 מיליארד דולר, כששווי הרשת של זה האחרון מוערך ב-43.6 מיליארד דולר.

נזכיר כי במהלך ההכרזה על הרווח השבוע הודיעה פייסבוק שהיא הביסה את הערכות הרווח וההכנסות ברבעון האחרון של 2015. הרווח עלה ב-52% ברבעון הרביעי, כשהמחזור מניידים אחראי על כ-80% מהסך הכולל שלה (5.84 מיליארד דולר). כמו-כן, השנה החולפת הציגה גידול של 17% במספר משתמשי פייסבוק.

Fotolia :מניית פייסבוק מזנקת והמנכ"ל מטפס ברשימת עשירי תבל | אילוסטרציה

בגיל 31, צוקרברג הוא האדם הצעיר ביותר ברשימת 10 האנשים העשירים בעולם. בספטמבר 2015, כשמגזין פורבס פרסם את רשימת 400 העשירים השנתית שלו, צוקרברג נכנס לראשונה לרשימת עשרת העשירים ביותר בארצות הברית. כעת הוא הרביעי ברשימה זו והשישי ברשימת עשירי העולם. הופעתו הראשונה של צוקרברק ברשימת 400 העשירים באמריקה הייתה בספטמבר 2009, כששווי הרשת שלו עמד על כ-2 מיליארד דולר – יותר משנתיים לפני הנפקת החברה במאי 2012.

בדצמבר 2015 צוקרברג התחייב לתרום 99% ממניותיו בפייסבוק ליוזמת Chan Zuckerberg עד סוף חייו. היוזמה הוקמה על-ידי מארק צוקרברג ורעייתו, פריסיליה צ'ן, במטרה "לקדם את הפוטנציאל האנושי ולעודד שוויון בתחומים כמו בריאות, חינוך, מחקר רפואי ואנרגיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן