Forbes Israel Logo

מנכ"לית הבורסה: "שוק ההון בורח לנו, האוצר מעודד השקעות בחו"ל"

מנכ"לית הבורסה מאשימה את משרד האוצר בהברחת המשקיעים הישראלים לחו"ל. בכנס ת"א גלובל של ביזפורטל שעסק בהשקעות זרים בת"א והשקעות ישראלים בחו"ל אמרה אסתר לבנון: "שוק ההון שלנו בורח מהידיים. אנחנו נמצאים במצב של להיות או לחדול".

לטענת לבנון, אגף שוק ההון באוצר מפלה את השוק הישראלי ומעודד מוסדיים להשקיע את כספי החוסכים בחו"ל. ""חשוב שנראה את תמונת המצב, ונבין היכן המשקיעים המוסדיים משקיעים את כספם. איך מביאים את המשקיעים הישראלים להשקיע בארץ? המשקיעים באים אחרי שיש עומק בשוק הישראלי, כאשר יש שוק ויש נזילות".

אסתר לבנון | צילום: רויטרס

לבנון מסבירה כי השקעת המוסדיים בחו"ל עלולה להביא לפגיעה במשק. ""אני מבינה שלא 100 אחוז מכספי המוסדיים צריכים ללכת למניות בארץ, אבל לא ייתכן מצב שרק 20% הולך לארץ! והמצב הזה רק הולך ומחמיר. החברות לא תיעלמנה, אבל הן לא יוכלו לגדול ולהתפתח, לא תהיה תעסוקה, וההכנסות יקטנו".

לבנון פנתה ליו"ר ועדת הכספים ניסן סלומאינסקי שהשתתף גם הוא באירוע וביקשה ממנו לשמור על הרגולציה שתמנע את בריחת המשקיעים לחו"ל. ""אז מדוע זה בכלל חשוב לכולנו? מה קורה כשאין שוק הון? בעצם אין נזילות, כי המשקיעים המוסדיים לא נמצאים. חברה שרוצה לגיס כספים לא יכולה לגייס אותם. מאיפה תגיע הצמיחה שכולם מדברים עליה?! מישהו צריך לדאוג לה. אבל הם דואגים רק לצמיחה בחו"ל ולא לצמיחה בארץ. אנחנו מפתחים את הכלכלה העולמית, אבל מי יפתח את הכלכלה שלנו. עליכם מוטל התפקיד לשמור על השומרים. אני חוששת שכשנתעשת ונרצה להחזיר את ההשקעות לארץ, כבר לא יהיה לנו שוק להחזירם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.