Forbes Israel Logo

מנכ"ל הביטוח הלאומי: "המטרה שלנו – להסתכל לעוני בעיניים"

"אי אפשר שלא להתייעץ איתנו לגבי הקיצוצים בתקציב הרווחה", כך אמר היום מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופסור שלמה מור יוסף. פרופסור מור יוסף התארח בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

"המטרה שלנו היא להוציא כמה שיותר ילדים ואנשים מעל קו העוני", הסביר מור יוסף. "זה האתגר הגדול בטווח הארוך. שר הרווחה, מאיר כהן, כבר אמר שלא יהיה קיצוץ ברווחה. אם יהיה קיצוץ בקצבאות הילדים יתווספו ילדים למעגל העוני. אנחנו כמובן, שר הרווחה ואנוכי, לא ניתן לזה לקרות. המטרה שלנו היא להסתכל לעוני בעיניים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מור יוסף התייחס גם לסטטוס שכתב יאיר לפיד בדף הפייסבוק שלו, ואשר נגע בדמות בדיונית (ריקי כהן מחדרה) אשר מרוויחה ביחד עם בעלה כ-20 אלף שקל בחודש: "גילינו בשבוע האחרון ש-20 אלף שקל למשפחה – זה עושר", אמר מור יוסף. "אם רוצים לקצץ רק בעשירים מאוד, אין בזה הרבה כסף. צריך להסתכל איך אנחנו מגינים על אלה מלמטה ולא איך אנחנו מענישים את אלה מלמעלה".


צילום: מרק ישראל סלם

"קצבאות הילדים הן קצבאות אוניברסיאליות, כל אזרח מקבל אותן", סיכם מור יוסף. "זה החוזה של האזרח עם המדינה, ללא קשר להכנסה שלו. מדברים על קיצוץ בקצבאות הילדים עבור העשירים, אבל בכדי להוריד לעשירים, צריך לעשות מבחני הכנסה. בשבילנו מבחן ההכנסה זה שיורידו לנו מהתלוש, אבל אנחנו בודקים בין היתר גם נכסים ורווחים מתוך הפקדות בבנקים. זה בלתי אפשרי לקחת את כל מדינת ישראל ולעשות לה מבחני הכנסה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.