Forbes Israel Logo

מנצחים את אמריקה: יום מכירות האונליין הסיני חזק יותר מ'הבלאק פריידי' וה'סייבר מונדיי' ביחד

היום הוא יום גדול לבריאן לי, סוחר מסחר אלקטרוני מהונג קונג המתחרה בשוק הצפוף של סין. במהלך 24 השעות הקרובות, חברת תיקי היד שלו צפויה לקבל מעל 27 אלף הזמנות מלקוחות האינטרנט. יום המכירות היחיד הזה אחראי ליותר מ-15% מהמכירות השנתיות של העסק שלו המגלגל 16 מיליון דולר בשנה.

בדומה ללי סוחרים רבים ברחבי סין מצפים לקפיצה גדולה במכירות העסקים שלהם, בגרסה הסינית  ל'סייבר מונדיי' האמריקאי. היום הסיני ידוע גם בכינויו "יום היחידים/רווקים" בגלל הופעתה הרבה של הספרה '1' בתאריך היומי. האתוס של היום הסיני הוא היפוך מושלם מיום האהבה – חגיגת החופש שברווקות, או ניחומו של לב בודד במסע קניות מוצרים מוזלים במיוחד.

עליבאבא, אשר מריצה את הפלטפורמה הגדולה ביותר לאינטרנט קמעונאי בסין – 'Tmall' פתחה את הפסטיבל המדובר לפני כ-5 שנים ויצאה המנצחת הגדולה. בשנה שעברה עליבאבא לבדה צברה הזמנות בשווי 5.8 מיליארד דולר, דרך 20 אלף סוחרים המשתתפים ב-Tmall', יותר מסך המכירות  של 'שישי השחור' ו'סייבר מונדיי' ביחד. המכירות השנה צפויות לעבור את רף ה-8 מיליארד דולר, לאחר שלראשונה הפסטיבל הסיני הופך לגלובלי.

הגרסה הסינית ל'בלאק פריידי האמריקאי' | צילום: thinkstock

ההכנות ליום המכירות הגדול הן אינטנסיביות, כך למשל הקבלן הבלעדי של מותג Elle בסין הצטייד בלמעלה מ-50 אלף פריטים והוא משקיע כ-30% מתקציב הפרסום השנתי שלו על פסטיבל קניות האונליין הסיני. הצוות שלו החל לשווק מוצרים בלעדיים ליום המיוחד הזה כבר לפני חודשיים בשבוע האופנה בפריז, דרך סקירת מוצרים על ידי בלוגרים חברתיים והזמנות מראש בחנויות של הרשת. השנה עליבאבא מעודדת את הסוחרים לספק ללקוחות את היכולת להזמין מוצרים מראש, זאת בכדי להסיט את התעבורה הכבדה ברשת ביום המכירות. רק כדי לסבר את האוזן, בשנה שעברה, בדקות הראשונות בלבד, נכנסו 14 מיליון מבקרים ל-Tmall. שירותי מחשוב הענן של עליבאבא צפויים לטפל ב-95% מההזמנות הנכנסות – מה שיהווה מבחן ליכולת העיבוד של הפלטפורמה.

חברות הלוגיסטיקה נרתמו גם הן לפסטיבל והתכוננו בהתאם בכדי להבטיח את אספקת הסחורה. YTO אקספרס, אחת מחברות הלוגיסטיקה הגדולות המשתפות פעולה עם עליבאבא, צופה עלייה של 40% משנה שעבר ומצפה ל-17 מיליון חבילות. יותר מ-600 משאיות נוספו לצי שלה וכ-30 אלף עובדים נוספים נשכרו.

אך להתרגשות העצומה סביב היום המיוחד יש השלכות. לקוחות נמנעים מלבצע הזמנות לקראת הפסטיבל, בזמן שהם מעצבים את רשימת הרצונות שלהם. לי מעריך כי המכירות של העסק שלו באינטרנט ירדו ב-80%, ואילו המכירות בחנויות ירדו גם הן ב-50% בשבוע שלפני ה-11/11.

למרות היכולת הלוגיסטית המוגברת, מבול ההזמנות יגרום לכך שהקונים יצטרכו לחכות זמן רב יותר לקבלת החבילות. בשנה שעברה אלו היו רוב התלונות שהתקבלו מהצרכנים, אך לי לא מודאג מכך. "הלקוחות יודעים שאנו עוברים גהנום" הוא אומר, "ולכן יש להם ציפיות נמוכות משירות הלקוחות בתקופה זו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן