Forbes Israel Logo

מנצ’סטר בעלייה: דירוג מועדוני הכדורגל השווים ביותר לשנת 2017

קבוצות הכדורגל הגדולות בעולם אמנם נאבקות בינן לבין עצמן על זכייה בתארים במסגרת הטורנירים הבינלאומיים והליגות המקומיות, אך מסתבר כי מגרשי הדשא, השערים וטבלאות הליגות הן אינן זירת הקרב היחידה בין המועדונים הגדולים. זירה נוספת, אולי החשובה ביותר – מתקיימת הרחק משם – בחשבונות הבנקים של אותם מועדונים, כשהקבצות הגדולות מתחרות על התואר היוקרתי "הקבוצה העשירה ביותר בעולם".

זו השנה ה-14 ברציפות בה פורבס מפרסם את דירוג מועדוני הכדורגל השווים ביותר בעולם, ואפשר לראות כי המגמה משנים חולפות ממשיכה: שווים של המועדונים הגדולים רק הולך וגודל. ושוויו הממוצע של מועדון השייך ל-20 הגדולים עומד השנה על 1.48 מיליארד דולר. יחד עם זאת חשוב לזכור כי הדירוג אינו מחושב רק לפי זכיות והישגים (למרות שבהחלט קיימת קורולציה), אלא גם על ידי סכום הרווחים מהקמפיינים השונים, חסויות ומוצרים ממותגים של הקבוצות.

מנצ'סטר יונייטד הכניסה העונה 405 מיליון דולר | צילום מסך מיוטיוב

לראשונה לאחר חמש שנים, ולמרות זכייתה של ריאל מדריד בליגת האלופות, היא מאבדת את המקום הראשון לטובת מנצ'סטר יונייטד, עם שווי מוערך של 3.69 מיליארד דולר. מנצ'סטר הגיעה לפסגת הרשימה, עם עלייה של כ-11% משנה שעברה, בזכות העלייה בהכנסותיה של הקבוצה מחוזי פרסום וחסויות, אשר עומדות על 405 מיליון דולר. אין ספק שמנצ'סטר עושה עבודה טובה בתרגום הצלחתה לכסף, ושאר הקבוצות יצטרכו לעבוד קשה כדי להשלים את הפער, בהתחשב בעונה המוצלחת שעברה ובזכייתה בליגה האירופית. מנצ'סטר היא גם הקבוצה הרווחית ביותר, עם רווח תפעולי של 288 מיליון דולר – יותר מכפול מזה של ריאל.

במקום השני נושקת לעורפה ברצלונה עם שווי של 3.63 מיליארד דולר, ועלייה של 2% משנה שעברה, ככה שמנצ'סטר צריכה להישאר ערנית אם היא רוצה להישאר במקום הראשון. ריאל מדריד ירדה אל המקום השלישי עם שווי מוערך של 3.58 מיליארד דולר, לעומת שנה שעברה, בה שוויה הוערך ב-3.65 מיליארד דולר, (ירידה של 2%), אחריה במקום הרביעי באיירן מינכן, עם 2.71 מיליארד דולר ועלייה של 1%. את העשירייה הפותחת סוגרת טוטנהאם האנגלית עם שווי של 1.06 מיליארד דולר, עלייה של כ-4% משנה שעברה.


בכלל, נראה שאנגליה שולטת ביד רמה ברשימה, עם שבעה מתוך עשרת המועדונים המדורגים במקומות הראשונים. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שלפריימר ליג יש הכי הרבה זכויות חוזה שידור, עם תחנות טלוויזיה מקומיות ובינלאומיות.

ולכיסם של מי מתגלגלים כל המזומנים האלו? בעיקר לתשעה מיליארדים שמחזיקים בכמחצית מעשרים המועדונים הגדולים – החל באלישר אוסמנוב, ששווה כ-15.2 מיליארד דולר ומחזיק בארסנל, דרך רומן אברומוביץ' (9.1 מיליארד דולר) עם צ'לסי, ועד משפחת אניילי (כמיליארד דולר) שמחזיקה ביובנטוס.

>> לרשימה המלאה באתר פורבס


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן