Forbes Israel Logo

מסע אל העבר: כשתעלו על הרכבות האלה לא תרצו להגיע לתחנה

בלמונד אנדין אקספלורר, פרו

רכבת בלמונד אנדין החדשה היא רכבת היוקרה הראשונה בדרום אמריקה, המאפשרת נסיעה משולבת לינה. המסע כולל נסיעה בקו הרכבת הגבוה ביותר בעולם, שבמהלכו חוצים את הרמה הפרואנית, את אגם טיטיקאקה ואת מערות סומביי, עם קישורים לקוסקו ולארקיפה. המסע יכול להימשך לילה או שניים באחד מ־24 קרונות השינה המרווחים והמסוגננים, עם בדים ארוגים ביד וגוונים רכים של צמר אלפקה.

בלמונד אנדין אקספלורר

הרכבת הנשיאותית, פורטוגל

הרכבת הנשיאותית נבנתה בשנת 1890 כרכבת המלכותית עבור המלך דום לואיס הראשון. עד השנים האחרונות לא נערכו בה שינויים, עד שמפיק תיאטרון החליט להשקיע מיליון אירו בתהליך שיחזור שנמשך שנתיים. זה מכתב האהבה שלו לפורטוגל. מסע של יום מלא ברכבת כולל נסיעה דרך עמק דורו, אוכל פורטוגזי והכי חשוב – יין איכותי. שף מישלן מבשל בכל סוף שבוע, והעצירה הארוכה ביותר במסלול הרכבת היא ביקב.

הרכבת הנשיאותית

המהרג'ס אקספרס, הודו

רכבת היוקרה הידועה ביותר בהודו, המהרג'ס אקספרס, נושאת 88 אורחים בכל פעם למסע של ארבעה או שמונה לילות דרך המקומות המרתקים ביותר של תת היבשת, ביניהם ג'איפור, ואראנסי וגואה (וכמובן, הטאג׳ מהאל). הקרונות מעוצבים בסגנון הודי קלאסי, ושתי המסעדות היוקרתיות, הבר והטרקלין הפועלים בה מפוארים להפליא. אבל יש גם הרבה סיבות לרדת: הרכבת עוצרת לצפייה במשחקי פולו־פילים, ערבי פולחן וטקסים ייחודיים על חופי נהר הגנגס.

המהרג'ס אקספרס

ונציה־סימפלון־אוריינט אקספרס, אירופה

השם ההיסטורי אוריינט אקספרס הוא שם נרדף ל״נסיעה ברכבת יוקרתית". אמנם זאת לא אותה הרכבת, שכן קרונות היוקרה של בלמונד, הנוסעים בין לונדון לפריז, ונציה ואיסטנבול, זכו לשדרוג. סוויטות הגרנד כוללות חדרי אמבטיה פרטיים וחללי פנים בסגנון ארט דקו, המשקפים את רוח הערים שבהן היא עוצרת: עור מעוטר בתבליטים לאיסטנבול, ריהוט אופנתי לפריז וזכוכית ונציאנית בעבודת יד.

האוריינט אקספרס

הקנדיאן, קנדה

במהלך מסע של שלושה ימים, הקנדיאן דוהרת דרך ההרים המפוארים, הערבות והאגמים שבין ונקובר לטורונטו. במהלך היום האורחים סועדים ונרגעים בקרונות פנורמיים עם תקרות שקופות, כדי שיוכלו ליהנות מהנופים המרהיבים.

הקנדיאן

עיט הזהב, רוסיה ומונגוליה

הרכבת הטרנס־סיבירית מושכת אליה סקרנים רבים. לא מדובר בנסיעה פשוטה – המסלול הטרנס־סיבירי הקלאסי של הגולדן איגל נמשך כשבועיים, חוצה יותר מ־6,800 קילומטר ממוסקבה לוולדיווסטוק, עם עיקוף לאורך חופי אגם באיקל לתוך אולאן באטר, מונגוליה. אך האירוח היוקרתי מפצה על הכל והופך את הנסיעה לחוויה של פעם בחיים. הוא כולל תצפית פרטית על הקרמלין, כוס שמפניה עם רגל אחת באירופה והשנייה באסיה ביקטרינבורג וכן שיעור בישול רוסי מסורתי באירקוטסק, "פריז של סיביר". החל ב־2018 המעוניינים לחקור את סיביר מקרוב, יוכלו לשלב סיור בחלקים נוספים של העיר הקפואה.

עיט הזהב

הרכבת הכחולה, דרום אפריקה

הרכבת הכחולה, סמלה של דרום אפריקה, מסיעה אורחים מפרטוריה לקייפטאון כבר 70 שנה. המסע נמשך על פני כמעט 1,000 ק"מ – 31 שעות של פינוק, עם קרונות מרווחים, שירות ומטבח ברמת חמישה כוכבים, רשימת יינות עטורי פרסים ושירות באטלר 24 שעות ביממה. זוהי סביבה שבה אנשים עדיין מתלבשים לארוחת ערב – ז'קט ועניבה נדרשים – ובעוד שמפניה וקוויאר אינם כלולים במחיר, הם בהחלט זמינים. לרכבת הכחולה גם מסלול "רכבת ספארי" בכיוון אחד הנמשך על פני 19 שעות, כחלק מחבילה המשלבת את הרכבת עם לילה באחד מבתי ההארחה בספארי, באזור גרייטר קרוגר וסבי סאנדס.

הרכבת הכחולה

צילומים: יח"צ חברות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.