Forbes Israel Logo

מסתכל קדימה: שר האוצר הציג תוכנית אסטרטגית רב שנתית לקידום הכלכלה

שר האוצר יאיר לפיד הציג שלשום בפני בכירי האוצר תכנית אסטרטגית רב שנתית (לתקופה של חמש שנים) לקידום הכלכלה בישראל ולבחינת הדרכים והאמצעים להתמודדות עם האתגרים הניצבים בפניה.

לסופהשבוע נודע כי במרכז התכנית, שתיחשף בפורום קיסריה שיערך השנה באילת, מוצגות הדרכים לקידום מעמד הביניים, באמצעות צמיחת המשק והכלים הדרושים להאצת קצב הצמיחה. ההחלטה לגבש תכנית רב שנתית נועדה להתוות את דרך הפעולה תוך התעלמות מלחצים של קבוצות אינטרסים שונים.

שר האוצר, שהבטיח עוד לפני הבחירות, להתמקד בשיפור מצבו של מעמד הביניים והאדם העובד, דיבר מספר פעמים על הצורך להגדיל את מעגל העבודה באמצעות שילובם של החרדים והמיעוטים באמצעות תמריצים חיוביים (כמו תכנית יוצאים לעבודה) ושליליים (צמצום דרמטי של קצבאות הילדים).

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

לפיד גם דיבר על הצורך לעודד את משקיעי החוץ תוך הבטחה לתת להם את כל הכלים והתמריצים להשקעות בישראל.

שר האוצר סבור כי לאורך זמן יש להקל על מעמד הביניים באמצעות הפחתה חוזרת של המיסים. הוא טען שזה הדבר הראשון שיעשה אם וכאשר יתברר כי מצב המשק משתפר ותווי הגרעון ממשיך לרדת.

נושא נוסף שהוזכר על ידו בחודשים האחרונים הם הרפורמות השונות בנמלים, בחברת החשמל ובשירות הציבורי. לפיד רואה בתגליות הגז בשורה חשובה מאין כמותה למשק הישראלי וסבור כי פיתוח תשתית הגז המקומית תסייע לתעשייה ותגדיל את מעגל המועסקים.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.