Forbes Israel Logo

מסתמן: מס ההכנסה יגדל ב-1% למשתכרים מעל הממוצע במשק

גזירות המיסים ממשיכות להגיע. שר האוצר, יובל שטייניץ יביא ביום שני הקרוב לאחישור הממשלה שורה של צעדים במטרה לצמצם את הגירעון התקציבי, כשהגדול ביניהם הוא הגדלת הכנסות המדינה ממסים. על פי התוכנית מתוכננת תוספת של 1% למע"מ שיגיע ל-17%, תוספת של 1% למס ההכנסה למשתכרים עד 8,881 שקל, השכר הממוצע במשק והעלאה של 2% למשתכרים מעל 67,000 שקל. בנוסף מתוכננת הקדמה בשנה של מס מעסיקים 0.6% בינואר 2013, במקום בינואר 2014 כפי שנקבע.

במסגרת התוכנית החדשה כבר בוצעו העלאות המסים על סיגריות ואלכוהול. כמו כן, מתוכננת הארכת השעה על מס רכישה בשיעורים גבוהים, עד 31 בדצמבר 2013. ממשרד האוצר נמסר כי בסך הכל, חבילת הצעדים תתרום להכנסות המדינה כ- 14.4 מיליארד ₪ בשנת 2013. בנוסף, תתבצע הפחתה רוחבית בתקציב משרדי ממשלה ויחידות סמך, בשיעור של 5% בבסיס תקציב שנת 2012, ובשיעור של 3% נוספים בבסיס תקציב שנת 2013, למימון התוספות התקציביות הנדרשות, בעיקר לטיפול בתופעת ההסתננות, לרפורמה במערך הכבאות ולמוכנות העורף לחירום.

תוכנית זו של משרד האוצר מצטרפת לדיווח ממשרד ראש הממשלה, בינמין נתניהו, מוקדם יותר השבוע על הכוונה להעלות מסים ב-2013 וכן לבצע קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה בהיקף של כ-700 מיליון שקל, על מנת לעמוד ביעד הגירעון החדש שנקבע העומד על 3%.

יעד הגירעון החדש של 3% אושר בממשלה בתחילת החודש. מדובר בצעד המנוגד לעמדתו של בנק ישראל, הסבור כי מדובר ביעד לא ריאלי. לאחר אישור היעד, אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר: "מדברים על 3% כאילו שנגיע לשם, אבל אני לא בטוח שנגיע לשם, וזה יכול לגרום לנו בעיה. צריך לקבוע לשנה הבאה יעד גירעון של 2.5%, ולקבוע יעד גירעון של פחות מ- 3% למשך שלוש השנים הבאות, כדי שאפשר יהיה לסמוך על מדיניותה הכלכלית של הממשלה. איתנות המשק לא פחות חשובה מהאיתנות הצבאית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.