Forbes Israel Logo

מסתמן: פוחת הסיכוי למינוי פרנקל; המועמדים המובילים: פלוג וליידרמן

הסיכוי למינויו של פרופ' יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל במקומו של פרופ' סטנלי פישר הולך ופוחת, אפילו אם יאושר ע"י וועדת טירקל – כך מעריכים גורמים בממשלה. 

היועץ המשפטי לממשלה יעקב וינשטיין לא יוכל ככל הנראה להגן על עמדת המדינה אם יוגשו עתירות לבג"ץ כנגד מינוי פרנקל לנגיד בנק ישראל. וינשטיין עשוי להמליץ לממשלה לא לאשר מינוי פרנקל כדי להימנע ממצב מביך מול בג"ץ.

המועמדים הבולטים לנגיד במקרה שפרנקל ייפסל הם המשנה לנגיד (והנגידה בפועל) ד"ר קרנית פלוג ופרופ' ליאו ליידרמן – בכיר בבנק הפועלים כיום ובבנק ישראל בעבר.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

לוינשטיין אין סמכות לאשר או לפסול את מינוי פרנקל, אולם הוא יכול להמליץ לממשלה להימנע ממינוי הנגיד למרות אישור ועדת טירקל (אם יחליט כי אינו יכול להגן עליו בבג"ץ). 


לפיד ונתניהו בעת מינוי פרנקל. יישבו בקרוב עם נגיד אחר? צילום: לע"מ

שלל הגרסאות של פרנקל בנוגע לאירוע הדיוטי פרי בהונג-קונג מקשה על עבודת הבודקים (ועדת טירקל והיועמ"ש). "אפילו אם פרנקל זך וטהור, הרי ההסברים השונים והמשונים על התקרית מ-2006 רק מסבכים אותו ומפחיתים את סיכוייו להתמנות לתפקיד", אומרים גורמים בממשלה.

בכל מקרה, המינוי של פרנקל עלול להתעכב עד לאחר החגים, עקב העיצומים של עובדי משרד החוץ והגרסאות שווינשטיין וצוותו צריכים לבדוק. ככל שהבדיקה הולכת ומסתבכת כך גובר החשש כי פרנקל ייכנס לתפקיד הבכיר (אם בכלל) רק בחודשי החורף.

בינתיים תמשיך ד"ר קרנית פלוג למלא את מקום הנגיד, עם מלוא הסמכויות כנגידה בפועל. בסוף השבוע האחרון השתתפה פלוג בכנס רם דרג של ה-BIS (הבנק הבינלאומי לסילוקין) במוסקבה בנושא "אתגרים למדיניות המוניטרית והפיננסית". בכנס השתתפו נגידי בנקים מרכזיים, אנשי אקדמיה ובכירים ממוסדות כלכליים עולמיים.

פרנקל נחוש להתמנות לנגיד למרות פרשת הונג-קונג. לדבריו, כי מדובר באי הבנה, ושלטונות הנמל התנצלו בפניו והודו לו על שלא תבע אותם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.