Forbes Israel Logo

מעלות הורידה את דירוג שופרסל: "חלוקת הדיבידנדים אגרסיבית"

חברת דירוג האשראי S&P מעלות הורידה את דירוגה של רשת הקמעונות שופרסל, החברה הבת של דסק"ש מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מ-AA מינוס ל-A פלוס, והותירה את תחזית הדירוג של החברה שלילית, על רקע "מדיניות הדיבידנדים, מדיניות ההשקעות, רמת נזילות פחות ממספקת ושחיקה ביחסי כיסוי החוב" של החברה.

במעלות מעריכים כי שיעורי הרווח של שופרסל בשנת 2012 יהיו נמוכים בהשוואה ל-2011, כתוצאה מעלייה ברמת התחרותיות בשוק המזון. תחזית הדירוג השלילית משקפת את הערכת החברה כי תיתכן שחיקה נוספת ביחסים הפיננסים של שופרסל על רקע התגברות רמת התחרותיות בשוק המזון וההאטה הכלכלית במשק.

"אנו ממשיכים לראות בשופרסל כמובילה בענף הקמעונאות בישראל. עם זאת, התגברות התחרותיות בשנים האחרונות על רקע של צמיחה איטית יותר בהכנסות והיעדר יכולת להעלאות מחירים משמעותיות גורמת לנו להעריך כי החברה אינה צפויה להציג, בטווח הקרוב-בינוני, את שיעורי הרווחיות שאפיינו אותה בעבר", נכתב בסקירת החברה.

ברבעון השני של 2012 הציגה שופרסל ירידה של 34% ברווח התפעולי -ל-99 מיליון שקל. במעלות טוענים כי הירידה ברווחיות בשנת 2012 מושפעת מהתחרות האינטנסיבית בשוק, המצב המקרו-כלכלי וכן מגבלות החברה להעלאות מחירים לצרכן. 

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן | צילום: סיון פרג'

גורם מחזק לפרופיל העסקי של החברה, לדברי חברת הדירוג, הינו היותה מובילת שוק, בעלת יתרון גבוה של פריסה גיאוגרפית, קשת מוצרים נרחבת ויתרון לגודל. "שדרת ההנהלה של החברה נתפסת כמקצועית ומנוסה. מיצובה של החברה כשחקנית גדולה בענף המוצרים המוזלים יכול לסייע לה במיתון הפגיעה הצפויה במכירות בתקופות מיתון", כותבים במעלות.

במעלות יוצאים נגד תוכנית חלוקת הדיבידנדים בחברה, וטוענים כי "תכנית ההשקעות והצפי להמשך חלוקת דיבידנדים בהיקפים גדולים מהווים את השימושים העיקריים לצד פירעונות החוב. תחזית הדירוג השלילית משקפת את הערכתנו שתיתכן שחיקה נוספת ביחסים הפיננסים של החברה מעבר ליחסים ההולמים את הדירוג. המשך מגמה אגרסיבית של השקעות ושל חלוקת דיבידנדים, ללא התחשבות ביכולת יצור המזומנים של החברה, עשוי להוביל אף להורדת דירוג", כותבים בחברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.