Forbes Israel Logo

מעלים הילוך: אינטל מייסדת חטיבת שבבים למכוניות אוטונומיות

אינטל החלה בתהליך ארגון מחדש שימצב אותה כשחקנית משמעותית בדרך לדבר הבא במחשוב: מכוניות אוטונומיות.

ענקית השבבים מוציאה את מאמצי המכונית האוטונומית מחטיבת העסקים של האינטרנט של הדברים (IoT) ויוצרת יחידה חדשה שתתמקד בלעדית בשוק החדש, ותקרא קבוצת הנהיגה האוטומטית (ADG).

דאג דיוויס, היו"ר הנוכחי של חטיבת ה-IoT של אינטל, יעמוד בראש החטיבה החדשה. באוגוסט שעבר, דיוויס הכריז שהוא יפרוש מאינטל בקרוב – אך נדמה שהוא שינה את דעתו.

"לאורך הקריירה שלו, דאג נמצא באופן עקבי בקרב אלו המגדירים מחדש את הדרך בה אנו חווים את העבודה והחיים שלנו בעזרת טכנולוגיות מדהימות", כותב נשיא אינטל, מורטי רנדוצ'ינטלה, בבלוג שלו. "דאג רואה בחטיבת ה-ADG כעוד הזדמנות שאסור להחמיץ, עד כדי כך שהוא דחה את פרישתו כדי להתמנות לסגן נשיא בכיר ומנכ"ל החטיבה החדשה".

טום לנטש, סגן נשיא היריבה בתחום יצור השבבים, ARM, יצטרף לאינטל ויעמוד בראש חטיבת ה-IoT. קאת'י ווינטר, מנכ"לית לשעבר בספקית מוצרי הרכב דלפי, תמונה תחת דיוויס כסגנית נשיא.

השבבים במכוניות יידרשו לבצע החלטות בשבריר שניה | צילום: fotolia

אינטל נעה במהירות כדי להדביק את הפער בשוק הנהיגה האוטומטית המתפתח במהירות. יצרניות שבבים אחרות, כמו Nvidia ו-Qualcomm יש יתרון בין מספר שנים על אינטל. טסלה הכריזה על מערכת ה-Autopilot 2.0 שתשולב בכל המכוניות שלה ותונע באמצעות שבב ה-Drive PX2 של Nvidia – לדברי החברה השבב מסוגל לייצר 24 טריליון פעולות למידה עמוקה בשניה.

שבבים בעלי יכולת עיבוד חזקה הופכים להיות נחוצים ביותר במכוניות אוטונומיות כדי למיין קריאות מרובות מהחיישנים ברכב ולבצע החלטות בשבריר שניה.

ביום שלישי, דלפי ומובילאיי הכריזו על שותפות שתשתמש בשבבים של אינטל. אינטל מתכננת להכריז על שבב שפותח במיוחד למכוניות אוטונומיות "בעתיד הקרוב", כך מסר דובר אינטל לפורבס. מוקדם יותר החודש, אינטל הכריזה שתשקיע 250 מיליון דולר בסטראט אפים הקשורים במכוניות אוטונומיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.