Forbes Israel Logo

מעריב: מוסף עסקים נסגר, מוסף הספורט ימשיך להתקיים

מוסף עסקים של עיתון מעריב יסגר. עובדי המוסף קיבלו היום הודעת פיטורין ובניגוד לשאר עובדי המערכת אינם אמורים לשוב לתפקידם. לעומת זאת, חדשות טובות למדור הספורט בעיתון: המוסף היומי ימשיך להתקיים בתצורתו הנוכחית, על פי נהלי עבודה שקבע עורך המדור, ערן סורוקה, ביחד עם אנשיו של הרוכש שלמה בן צבי, אולם יתבסס ככל הנראה על כוח אדם קטן יותר. 

בזאת טורפדה לעת עתה מחצית מתכניתם של הרוכשים לסגור את מדור הספורט כפי שהוא קיים כיום, ולהתבסס על תכנים שיועברו מערוץ הספורט, מהלך שגורם היה ככל הנראה לפיטורים של רוב מערכת הספורט. 

בוועד העיתונאים של העיתון כבר הביעו את התנגדותם לשינוי הצפוי במדורים: "פיטורים של עיתונאים ממעריב והחלפתם בעיתונאים מכלי תקשורת אחרים זו דלת מסתובבת", אמרו בוועד. "תמיכת העיתונאים ברכישת מעריב על ידי בן צבי הייתה מותנית בהבטחתו להשאיר את מעריב כמערכת עצמאית ולא כסניף של עיתון אחר".

הפגנת עובדי מעריב | צילום: מרק ישראל סלם

העובדים במוסף העסקים של מעריב התכנסו יחד בניסיון לעכל את הבשורה. לדברי רותם סלע, כתב בכיר במוסף, "יש תחושה של אנטי קליימקס. כולנו יושבים יחד, מדברים, מחליפים טלפונים. ציפםינו לזה כבר זמן מה ולכן אנחנו לא נשברים". 

העובדים לא מאשימים את בן צבי, את הטענות שלהם הם מפנים כלפי חברת מעריב. לדברי סלע, בן צבי "לקח הימור על מפעל גדול אך כושל והוא ינסה לעשות ממנו כסף עם קבוצה קטנה של אנשים". 

אתמול אמר עורך מדור הספורט של העיתון, ערן סורוקה, בראיון לאתר פורבס, כי הציג תכנית התייעלות שתאפשר למרבית אנשי המדור להמשיך ולעבוד, ואשר התקבלה בקרב אנשיו של בן צבי, אבל רק כחלק ממתווה כולל של העסקת עובדים. "יום אחד הייתה תחושה שהמדור נסגר ושאאלץ לשלוח עשרות אנשים הביתה. יום לאחר מכן כבר חשבתי שהצלחנו להציל את המדור, אבל אז התברר שזה כנראה יבוא על חשבון חברים אחרים מהעיתון", סיפר סורוקה.

"אנחנו נעים בין תקווה לייאוש", סיפר סורוקה, "אבל חשים בעיקר תשישות. חוסר ודאות מטורף מלווה אותנו כבר יותר מחודשיים, תחושה של לא לדעת מה יהיה מחר, ממי תקבל משכורת, כמה בכלל נקבל, בכמה חלקים, מה יפרישו לך ולאן, אם בכלל. מנגד, יש הרגשה מדהימה של אחדות ומאבק משותף למען עתיד העיתון".

מדור הספורט ימשיך לצאת לאור אולם המהלך יכלול כאמור פיטורים של מספר אנשים במדור. שם שהועלה כמועמד לחזור למדור הוא זה של פרשן הכדורסל ערן סלע, אשר כותב כיום בעיתון "מקור ראשון", השייך גם הוא לבן צבי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.