Forbes Israel Logo

מפגינים איתנות: הבורסה ננעלה בעליות שערים

דווקא על רקע המשך ההסלמה הבטחונית, המשך ירי הרקטות המאסיבי על ישראל והנעילה השלילית אמש בוול סטריט – המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים, לאחר שהמגמה החיובית שלטה במסחר מפתיחתו. אתמול, כזכור, הגיבה הבורסה לאירועים בירידות ואיבדה למעלה מ-1% מערכה.

היום, כאמור, נכנס מבצע "צוק איתן" ליומו השני. עשרות רקטות שוגרו גם היום אל עבר ערי ישראל – כשלראשונה ירה חמא"ס רקטות אשר הגיעו עד לחוף הכרמל. גם בגוש דן, אזור השרון ובית שמש נשמעו היום עזאקות, ובישובי הדרום הירי לא חדל לרגע מאז תחילת המבצע. במקביל לירי ממשיך צה"ל לתקוף מהאוויר מטרות שונות ברצועת עזה, ועד כה הופצצו כבר מאות מטרות של חמא"ס וארגוני טרור נוספים ברצועה.

אך למרות כל אלו, כאמור, הבורסה בת"א הפגינה היום עצמה וננעלה בעליות שערים כש מדד ת"א 25 טיפס ב-0.8%, כמו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים התחזק ב-1.1%, מדד התקשורת זינק והוסיף 1.8% לערכו, מדד הנדל"ן התחזק ב-1% ומדד הנפט והגז טיפס ב-1.5%.

צילום: אהוד כהנים

איש העסקים דוד עזריאלי נפטר הבוקר בקנדה בגיל 92. סמכויותיו בקבוצת עזריאלי הועברו לבתו דנה. בחודש מאי האחרון דורג עזריאלי במקום השמיני ברשימת עשירי ישראל של פורבס עם הון מוערך של כ-14.02 מיליארד שקל. מניית קבוצת עזריאלי התחזקה היום, והוסיפה 0.6% לערכה.

אתמול נפטר באופן מפתיע שלמה שמלצר, בעל השליטה בשלמה סיקסט ומספנות ישראל. שמלצר בן ה-67 ניהל לאחרונה משא ומתן לרכישת סונול מידי קבוצת עזריאלי. בעקבות מותו הודיע קבוצת שלמה אחזקות כי העסקה לא תצא אל הפועל. מניית בזק הוסיפה היום 2% לערכה, לאחר שקבוצת משקיעים זרים הודיעה על רכישת ממניות החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.