Forbes Israel Logo

מקל בגלגלים: הרגולטור בארה"ב עצר הפצת מכשיר לנהיגה אוטונומית

גורו ההאקרים ג'ורג' הוץ, בעל הסטארט-אפ Comma.ai, עצר את תכניותיו למכירת מכשיר הנהיגה האוטומטית – Comma One. המכשיר, המתחרה במיזמי הנהיגה האוטונומיים של טסלה ושל גוגל עם תג מחיר של 999 דולר, העלה את חשדם של הרגולטורים בארה"ב.

הוץ פרסם לינק בטוויטר למכתב שנשלח לו מרשות הבטיחות בכבישים של ארה"ב המודיע לו שהמכשיר לא מאושר למכירה בארה"ב ומורה לחברה לספק מידע בטיחותי מפורט. "אנו מודאגים שהמוצר שלך מסכן את בטיחות לקוחותיך בכבישים", טענו ברשות. "אנו ממליצים לך לעכב את מכירת או פרישת המוצר שלך בכבישים עד שתוכל להבטיח שהוא בטוח לשימוש". ל-Comma.ai ניתנה ארכה להגיב עד ל-10 בנובמבר, או להסתכן בקנס של עד 21,000 דולר ליום.

במקום להיענות לדרישות הרשות, הוץ הכריז על ביטול הפרויקט. בהתבסס על תגובותיו, ניכר שהוא נתפס לא מוכן לצעדיו של הרגולטור, וציין כי "הם מעולם לא ביקשו נסיעת מבחן", ושהוא, "מעדיף לבנות דברים מדהימים מאשר להתעסק עם רגולטורים ועורכי-דין. זה לא שווה את זה".

ג'ורג' הוץ. מעדיף להישאר פיראט | מקור:  Comma.ai

ה- Comma One, מכשיר אלקטרוני קטן, עוצב כך שיחליף את המראה האחורית של הרכב ויותקן בקלות על ידי המשתמשים, נחשף בכנס Techcrunch Disrupt בחודש שעבר. המכשיר עובד עם החיישנים והמצלמות הקיימים ברכב ומסוגל לשלוט בבלמים, בהאצה ובכמה פונקציות היגוי. יחד עם מחיר המכשיר עצמו, הוץ הוסיף שהמשתמשים ישלמו 24 דולר לחודש כמנוי לשירות.

בתחילה, Comma One הייתה מותאמת לדגמים חדשים מסוימים של הונדה ואקורה שאובזרו בבלמים אוטומטיים, בקרת שיוט דינמית ועזרה בשמירה על הנתיב. דובר הונדה, כריס מרטין אמר בחודש שעבר שלמהנדסים בהונדה לא הייתה הזדמנות לבדוק את היחידה. הוא לא ציין האם משתמשים שהתקינו ברכבם את ה-Comma One הסתכנו בהסרת האחריות מרכבם.

תגובתו של הוץ מהדהדת את המתח הקלאסי בין ממציאים לרגולטורים, אומר אדם לואוסי, עו"ד בתעשיית הרכב מאורלנדו. "אם אתה רוצה להיות ממציא בתעשיית הנהיגה האוטומטית, או בכל תעשייה מפוקחת – בריאות, פיננסים, מה שלא תרצה – תידרש לעבוד עם עורכי-דין ורגולטורים כחלק מהעסק שלך". עם כניסתם של שחקנים חדשים ולא-קונבנציונליים לשוק הנהיגה האוטומטית הצומח במהירות, יהיה עליהם להסתגל להנחיות מורכבות מבחינה משפטית, בטיחותית וסביבתית המושלות בתעשיית הרכב.

בעולם הטכנולוגיה, לשבור את החוקים ולפעול בדרך לא קונבנציונלית היא דבר ראוי להערכה. כשזה מגיע למכוניות, מסתבר שאינך יכול להיות פיראט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.