Forbes Israel Logo

משלמים ביוקר: 3 טעויות חמורות שעשירים עושים כשהם מתגרשים

העשירים, בדומה לרבים אחרים, מתחתנים מתוך כוונה לבלות את חייהם לעד עם בן או בת זוגם. אך לעיתים, קרובות בתקופתנו, התמונה משתנה ולפתע חיים בנפרד מתגלים כחלופה טובה יותר. לצורך שימור ההון של העשירים נוצרו כמובן הסכמי הממון, אך במקרים בהם אחד מבני הזוג התעשר רק במהלך שנות הנישואים, הם אינם מהווים פונקציה.

הסיטואציה בה בני הזוג מחליטים להפריד כוחות ולהתגרש מבלי שנחתמו מראש הסכמים בנוגע לחלוקת ההון ביניהם, יכולה להיות מתישה מבחינה נפשית ורגשית אך במיוחד בעייתית מבחינה כלכלית. אז למרות שאין דרך לעקוף לחלוטין את החלק המייגע בתהליך הגירושים, יש מספר דרכים להקל על המצוקה שמגיעה עמו ולייצר תוצאות טובות יותר. הרעיון הוא להימנע ממספר טעויות מזיקות במיוחד שאנשים אמידים רבים נופלים בהן במהלך הגירושים:

הטעות הראשונה היא לחשוב שנקבל את התוצאה הרצויה לנו בהכרח בבית המשפט

לעיתים קרובות הציפיות שלנו מפסיקות משפטיות נמצאות במרחק שנות אור מהתוצאות שמתקבלות בפועל. לדבר מישל סמית' אנליסטית גירושים מוסמכת "ישנן אפשרויות אחרות מלבד בית המשפט אשר יש בהן סבירות גבוהה יותר לקבל תוצאות טובות יותר ובצורה פרטית יותר, הרי אף אחד לא מעוניין בפרסום המצב הפיננסי שלו במדורי הרכילות בעיתונים".

יש אופציות אחרות| צילום: shutterstock

הטעות השנייה היא לפעול על פי עצה של חברים או בני משפחה בעלי כוונות טובות

למרות שהאנשים הקרובים אלינו רוצים לעזור לנו בזמן שאנו חווים את תהליך הגירושים הקשה, הם לרוב לא מועילים ולעיתים אף מזיקים. החברים ובני המשפחה לרוב לא מבינים את ההשלכות המשפטיות והכלכליות הכרוכות בתהליך זה ולכן, עדיף להקיף עצמנו באנשי מקצוע מבינים ומנוסים בתחום ולוותר על התמיכה הרגשית לעת עתה.

הטעות השלישית היא לא לספק את התמונה הכספית המלאה

בהתחשב בהשלכות הכלכליות העצומות של הגירושים, מצער לראות כי רבים מהעשירים אינם מתמודדים כראוי עם תהליך זה. המצב הזה הולך ומשתנה באיטיות כתוצאה מכך שאחוז הולך וגדל של עשירים מתחילים להשתמש בשירותיהם של האנליסטים הפיננסים מתחום הגירושים. " מומחי הגירושים הפיננסים לא יכולים להחליף את שירותי עורכי הדין אך תפקידם הוא להבטיח את רווחתם הפיננסית של הלקוחות שלהם וללוות אותם מתחילת התהליך ועד סופו.

אם הגירושים הם אכן החלופה הנכונה עבורכם, חשוב להבטיח כי בסיומו של התהליך יתקבלו התוצאות הטובות ביותר שניתן להשיג. הימנעות משלוש טעויות אלו יקדמו אתכם בדרך לתוצאה עדיפה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.