Forbes Israel Logo

משנות את העולם: פורבס מציג את 100 הנשים החזקות ביותר בתבל

הן אחראיות על המאבק בקורונה, על פרנסתם של מיליונים, על ייצוב הכלכלה העולמית ועל פיתוח טכנולוגיות חדשות. אלה הן הנשים החזקות בעולם שעושות היסטוריה

במהלך העימות שנערך בין המועמדים לתפקיד סגן נשיא ארה"ב באוקטובר, הסנאטורית קמלה האריס וסגן הנשיא המכהן מייק פנס התייצבו זה מול זה בצורה די אופיינית: במשך 90 דקות הם סתרו אחד את השני, ענו באופן סלקטיבי על שאלות המנחה והפריעו זה לזה – כשפנס עושה זאת בקצב כפול מהאריס. "אדוני, סגן הנשיא", אמרה האריס בכל פעם, תוך שהיא מחזירה לעצמה את השליטה במיקרופון, "אני מדברת".
המשפט הזה השיק אלף ממים ברשתות החברתיות (ואפילו קומץ חולצות), אך הוא גם הפך לצעקה עבור נשים ברחבי אמריקה.

חודש לאחר העימות, הסנטורית האריס הפכה לאישה הראשונה, האמריקאית השחורה הראשונה והאמריקאית האסיאתית הראשונה שנבחרה לסגנית נשיא – שילוש חסר תקדים של ראשונות לסנטורית האריס מקליפורניה.

עלייתה המהירה בפוליטיקה בארה"ב גם הזניקה אותה לראשונה לרשימת פורבס של 100 הנשים החזקות בעולם; את הופעת הבכורה שלה היא פותחת כמס' 3 ברשימה, ממש מתחת לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (מדורגת מספר 1 זו השנה העשירית ברציפות) ויו"ר הבנק המרכזי האירופי כריסטין לגארד (מספר 2 זו השנה השנייה ברציפות).

קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב. נכנסה הישר למקום ה-3 ברשימה. צילום: shutterstock
מאוחדות בדרכן

הנשים ברשימת השנתית ה-17 מגיעות משלושים מדינות ונולדו על פני ארבעה דורות. יש בהן 10 ראשות מדינות, 38 מנכ"ליות ו-5 מתחום הבידור. אך כאשר הן נבדלות בין גיל, לאום ותיאור תפקיד, הן מאוחדות בדרכים בהן השתמשו בפלטפורמות שלהן כדי להתמודד עם האתגרים הייחודיים של שנת 2020. בפרט, כמה מהנשים השנה קיבלו הכרה בינלאומית על תגובותיהן היעילות למגפת הקורונה: ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן (מס' 32), ניצחה את הגל הראשון והשני של הנגיף במדינתה על ידי יישום הליכי סגר ובידוד קפדניים. נשיאת טייוואן, צאי אינג-ון (מס' 37), יישמה תוכנית קפדנית למעקב אחר קשרים בין אנשים בינואר; כתוצאה מכך, נכון להיום, האי בו חיים 23 מיליון איש איבד רק שבעה אנשים בגלל הנגיף.

כפי שניסחה זאת ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג (מס' 52) במהלך הוועידה העולמית בנובמבר: "מדינות דמוקרטיות בהן מכבדים זכויות אדם ובהן נשים מצליחות להגיע לעמדות המובילות בחברה הן גם המדינות בהן נעשה הטיפול הטוב ביותר במשברים כדוגמת משבר הקורונה".

17 המצטרפות החדשות לרשימה השנה ממחישות כי נשים מובילות את כל היבטי החברה שמשתנה בעקבות מגיפה עולמית. מנכ"לית UPS החדשה, קרול טומה (מס' 11) ויו"ר Clorox, לינדה רנדל (מס' 87), היו אחראיות לסיוע במתן שירותים חיוניים ולשמור על האמריקנים מחוברים ונקיים, ואילו סגנית נשיא CVS Health והמנכ"לית הנכנסת, קארן לינץ' (מס' 38) מובילה את תוכנית הבדיקות העצומה של ענקית בתי המרקחת ובשנת 2021 תהיה אחראית על הטיפול הקריטי בחיסונים לנגיף הקורונה.

https://forbes.co.il/lists/2020powerwomen/
לרשימת הנשים המשפיעות בישראל, Forbes PowerWomen 2020, לחצו

בשנה שסימנה מחאות המוניות ותסיסה פוליטית ברחבי העולם, מעטים האנשים שהשתמשו בזריזות בכוחם ממש כמו מייסדת "קרב הוגן" ותומכת זכויות ההצבעה סטייסי אברמס (מס' 100). על ידי סיוע ברישום של כ-800 אלף איש להצביע בג'ורג'יה, נציגת המדינה לשעבר סייעה למועמדת דמוקרטית לנשיאות לזכות במדינתה לראשונה מזה 28 שנה. עבודתה לא הסתיימה – לדבריה, היא נתנה לעצמה זמן חגיגה של "17 דקות" לפני שהפנתה את התמקדותה לבחירות הקריטיות לסנאט בג'ורג'יה בינואר 2021. אך בגלל העבודה המתמשכת הזו, יחד עם המאמצים של כל כך הרבה נשים כמוה, דבריה של סגנית הנשיא המיועדת בקרוב יתממשו – האריס אמרה בנובמבר: "אומנם אני האישה הראשונה במשרד הזה, אבל לא אהיה האחרונה".

העשירייה הפותחת:

#1

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה

#2

כריסטין לגארד, נשיאת הבנק המרכזי האירופי

#3

קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב הנבחרת

#4

אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית

#5

מלינדה גייטס, יו"ר קרן ביל ומלינדה גייטס, קרן הצדקה הגדולה בעולם

#6

מרי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס

#7

ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב

#8

אנה פטרישיה בוטין, יו"ר בנק סנטנדר

#9

אביגייל ג'ונסון, יו"ר פידליטי השקעות

#10

גייל בודרו, מנכ"לית United Health Care


צילומים: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.