Forbes Israel Logo

משרד הכלכלה: עלייה בפיטורי עובדים ברבעון הראשון של 2013

עלייה קלה במספר המשרות הפנויות, עלייה באיושי משרות, עלייה במאזן התעסוקה החיובי ועלייה בפיטורי עובדים ביוזמת מעסיקים נרשמו ברבעון הראשון של 2013. כך עולה מניתוח שנערך בימים האחרונים במינהל מחקר וכלכלה במשרד הכלכלה המתבסס על ממצאי סקר מעסיקים לרבעון הראשון של שנת 2013 במגזר העסקי.

ניתוח הביקוש לעובדים מצביע על עלייה קלה במספר המשרות הפנויות מ-62.1 אלף משרות בממוצע יומי ברבעון הרביעי של 2012 ל- 63.0 משרות ברבעון הראשון של 2013, עלייה של כ- 1.6%. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יחד עם זאת, חלה ברבעון הראשון של השנה עלייה במאזן התעסוקה (איושי משרות פחות פליטות עובדים) והוא עמד על מאזן חיובי של 11.4 אלף משרות לחודש לעומת מאזן של 7.3 אלף ברבעון הקודם. עלייה זאת נבעה מעלייה באיושי משרות, ועלייה קלה יותר בפליטות עובדים.

צילום: מתוך דו"ח משרד הכלכלה

ציפיות המעסיקים ביחס לשינויים בפעילות העסקית נותרו שליליות. אולם בציפיות לגיוס כח-אדם בתקופה הקרובה נרשמה שיפור, והן נותרו חיוביות ברמה גבוהה יותר.

בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה במשרד הכלכלה, מבהיר כי ברבעון האחרון מתקבלת תמונה של שיפור מסוים בשוק העבודה: "בחלק מהמשתנים אחריהם אנו עוקבים חל שיפור ברבעון האחרון, אולם אם זאת לא כל האינדיקטורים אחריהם אנו עוקבים מעידים על תמונה ורודה. בהקשר זה בולטים במיוחד העלייה החדה בפיטורים ברבעון הנוכחי וציפיות הפעילות השליליות. נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחות באינדיקטורים ברבעונים הקרובים כדי לראות האם השיפור מתבסס וניכר גם במשתנים אחרים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.